Saturday 3 February 2018

Verandering, zo mooi kan het zijn!

God turns you from one feeling to another and teaches by means of opposites, so that you will have two wings to fly, not one 

~ Rumi ~


Lieve Lezers,
Het zal velen bekend zijn. Het leven is geen rechte opgaande lijn, maar een pad vol ups en downs, een pad van tegenstellingen, van mooie momenten en diepe pijn. Een pad vol veranderingen. Verandering is een universele wet.
Sommigen zijn echter bang voor verandering en proberen vast te houden. Anderen zien juist graag verandering in hun leven, maar weten niet goed hoe. Verandering is echter inherent aan het leven en kan ook heel mooi zijn!

Denken en leven buiten de gebaande paden wordt niet altijd gewaardeerd, toch is het iets wat ik diep van binnen altijd heb gevoeld dat ik dat moest doen. Eén van de quotes die mij altijd heeft geïnspireerd is:

Do not follow where the path may lead. Go instead where there is no path and create a trail." 

En dat is denk ik precies wat ik met Tao Healing heb gedaan: een voor velen nog onbekend pad volgen en zo de verandering creëren die ik zo wenste in mijn leven en nu doorgeef aan anderen.

Bij deze healing methode pas je technieken toe die verandering en licht brengen in die gebieden van het leven waar zwaarte of pijn is door via simpele, doch zeer effectieve methodes de frequentie te verhogen in jezelf of een situatie. Als jij verandert, verandert de situatie met je mee. Het vergroten van het licht in jezelf heeft echter ook een keerzijde. Als het licht toeneemt en de blokkade transformeert, zal de zwaardere/lagere energie het lichaam verlaten. Dat kan gemoedelijk gaan, maar kan ook een intens proces zijn. Het kan ook leiden tot veel weerstand om je heen.
Het maakt niet uit hoe het gebeurt. Het belangrijkste is DAT het gebeurt, want daar waar de lagere, zware energie verdwijnt kan healing plaatsvinden en kan je een stap vooruit doen op jouw zielenpad. En dat is precies waar het om draait: groei, transformatie en vooruitgaan. Periodes van zuivering en door dingen heen gaan, maken daar onderdeel van uit. Het is als Yin en Yang, licht en donker, groei en zuivering, onlosmakelijk met elkaar verbonden. De pijn, de angst, de verwarring, het verdriet, de vermoeidheid of welke vorm de zuivering ook aanneemt, het is niet iets om je door te laten tegen houden of iets om bang voor te zijn. Het kan je juist heel veel brengen.

No Pain, No Gain; No Drain, No Gain ~ Master Zhi Gang Sha(zonder pijn, geen vooruitgang; zonder vermoeidheid, geen vooruitgang ~ Master Zhi Gang Sha)



Van tijd tot tijd is het nodig om door die zuiveringsprocessen te gaan, zodat je een stap verder komt in jouw leven en jouw ontwikkeling. Het is ook altijd goed om jezelf af te vragen of je nog op de juiste weg bent. En ga je nog wel in de richting die je graag wilt en die jouw ziel en jouw zielenreis ondersteunt? 

Whatever purifies you is the right path, I will not try to define it. ~ Rumi ~



Er zijn dagen dat ik heel diep in mezelf duik om te zoeken naar mijn motivatie, mijn redenen om het leven te leiden zoals ik dat doe. En bij diep gaan, bedoel ik ook echt diep gaan… Oude vragen, verlangens, wensen, vele herinneringen en heel veel oude pijn kan dan naar boven komen en vragen om eens goed in het licht gezet te worden en opnieuw bekeken te worden alvorens het kan transformeren.
Maar ik ga niet alleen maar naar binnen. Ik hoor vaak mensen zeggen, ik heb niemand nodig, alle antwoorden zitten van binnen. Ik ervaar dat toch vaak anders. Niet alle antwoorden in mezelf kom ik namelijk zomaar even makkelijk bij! Sommige dingen liggen diep verborgen en hebben een trigger nodig voordat ze duidelijk worden.
En laten we eerlijk zijn, er zijn ook veel dingen die ik niet weet en ik leer graag van een ander zodat ik niet alles zelf hoef uit te zoeken of te ervaren! Dat is een langdurig proces en hoe heerlijk is het om van de ervaring en inzichten van een ander te leren zodat mijn proces sneller gaat!
Het helpt mij enorm om te luisteren naar anderen, om in die spiegel te kijken die ze me voorhouden en zo kom ik sneller verder dan het allemaal alleen te doen. Ik ben dus altijd heel erg dankbaar voor de mensen om me heen die me keer op keer helpen om met hun inzichten en hun hulp, dichter bij mezelf te komen. Ook dat is dus voor mij een yin-yang situatie. De visie van een ander, helpt vaak om veel dieper bij mezelf te kunnen komen dan wanneer ik alleen maar zou kiezen om diep naar binnen te gaan :)

Ik weet waar ik vandaan kom, weet hoe ver ik al gekomen ben en hoeveel er al veranderd is in mijn leven en hoe ongelooflijk dankbaar ik daarvoor ben. Maar ik weet ook hoeveel ik daarvoor heb moeten doen, hoe moeilijk het soms was en hoeveel pijn en verdriet ik soms voelde.
Ik weet ook hoe hoog ik de lat heb gelegd voor mezelf en waar ik van droom. En ik stel mezelf regelmatig de vraag… ga ik dat ooit bereiken? En zo ja hoe dan?

Ik denk dat velen dit wel herkennen, bijvoorbeeld in geval van chronische ziekte of in geval van relaties. Vragen als: "is het mogelijk om weer beter te worden of om deze relatie te verbeteren? Moet ik dit maar accepteren of is er toch nog een uitweg uit deze situatie. Jaag ik een droombeeld na of is het realistisch om tegen elke overtuiging van anderen in vast te houden aan de hoop dat er een beter leven dan dit mogelijk is?"

Nu heb ik een heel groot voordeel, dat ik direct met de zielenwereld kan communiceren en dus directe leiding kan krijgen voor welke kant ik op mag gaan. Het is ook vanuit die leiding dat ik Master Zhi Gang Sha heb gevonden en zijn Tao Healing heb leren gebruiken.
Tao healing heeft mij geholpen om een enorme draai aan mijn leven te geven en de antwoorden te vinden die ik al zo lang zocht. De Vier Krachttechnieken die onderdeel uitmaken van Tao Healing zijn zo ongelooflijk KRACHTIG! :) 

Maar wat een weerstand is er om mij heen geweest: Ik heb van alles gehoord. En velen bedoelden het goed! Mensen waren oprecht bezorgd, want wilden het beste voor mij en dit was zo enorm onbekend. En onbekend maakt dat er soms behoorlijke weerstand is: "Barbara, je zou dit of dat moeten doen… Barbara, weet je wel heel zeker dat je dit wilt? ....  Barbara dit gaat niet werken… Barbara je hele leven gaat op zijn kop zo...."
Het is goed om te luisteren naar de mening van anderen, maar het is niet de bedoeling dat de mening van anderen jou weerhoudt om datgene te doen wat jouw zielenreis dient! Jouw leven is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid en jouw ziel staat centraal. Voedt het met wat goed is voor jou!
En de leiding die ik kreeg vanuit de zielenwereld was zo sterk, zo duidelijk en zo zuiver.  Ik wist dat ik kon vertrouwen. Dus ging ik mijn pad, ondanks de weerstand om me heen.

Tao healing is anders dan wat de meeste mensen gewend zijn. Het is geen bekende methode in Nederland, waar mensen een duidelijk idee hebben van wat het is en wat het gaat brengen. Integendeel, deze technieken zijn nog vrij onbekend in Nederland. Velen vergelijken het met Reiki, maar het verschil is groot...
Dat het door duizenden mensen in China wordt beoefend en tevens veel ouder is dan de geneeswijzen die wij in Nederland kennen, daar staan niet veel mensen bij stil. Als het al zo oud is en zoveel duizenden mensen het dagelijks met veel succes toepassen.... dan moet het toch wel effectief zijn, want anders blijft het toch niet bestaan, denk ik op mijn beurt dan...
Maar het vraagt oefening, doorzettingsvermogen en geduld. Het vraagt van je dat je zelf het heft in eigen hand neemt, dat je aan de slag gaat met de knelpunten in je leven, daar waar het licht gedimd is om dat weer te laten stralen.

Voor mij was het zo logisch om te horen, dat daar waar iemand gezond is, daar waar iemand gelukkig is, dat iemand dan straalt. Want dat zien we toch? Iemand die verliefd is die straalt je al van ver tegemoet. Iemand die krachtig is en gezond, heeft een aura dat sterk en krachtig uitstraalt. En mensen die niet gelukkig zijn, bij hen voel je duidelijk de zwaarte van hun energie. Maar niet alleen deze uiterlijke verschijningsvormen zeggen het. Ook de wetenschap heeft meerdere malen aangetoond dat hoge frequenties verbonden zijn met positieve energievelden en emoties, waar lage frequenties verbonden zijn met ziekte en negativiteit.
Dat is waar deze healingstechnieken heel krachtig in zijn. Meer licht brengen in ieder aspect van het leven, de frequentie en vibratie verhogen! Meer licht in de ziel, meer licht in het denken en handelen, meer licht in relaties en toekomstdromen. En wat me het meeste raakte was dat ik de mensen die hiermee bezig waren allemaal zag stralen, ik voelde hun energieveld en ... dat wilde ik ook!!!
Vele uren heb ik zelf aan mijn gezondheid gewerkt en het gaf me plezier, zelfvertrouwen en een gevoel van onafhankelijkheid. Veel heb ik geleerd en ontvangen van leraren/healers die mijn proces op die manier hielpen versnellen. Mijn gezondheid verbeterde, dingen die nooit voor mogelijk werden gehouden door velen werden ineens mogelijk en wat voel ik me blij en dankbaar dat ik dat allemaal weer mag en kan doen en nu door mag geven aan anderen.

Maar dat komt niet allemaal vanzelf. Daar waar meer licht komt, wordt de donkerte actief om je bewust te maken en de zuiveringsprocessen worden in gang gezet. Vele emoties kunnen los gemaakt worden of je tijdelijk moe doen voelen. Zuivering is de tegenhanger van het toegenomen licht. Het hoort bij elkaar. Zuivering en transformatie zijn eigenlijk heel nuttig, hoe pijnlijk soms ook. Dus laat het je aanmoedigen en zeker niet tegen houden.

Laatst las ik dit prachtige verhaal op internet dat ik graag met je deel, omdat het een mooie illustratie is.

The Story of the Dragonfly


Down below the surface of a quiet pond lived a little colony of water bugs. They were a happy colony, living far away from the sun.For many months they were very busy, scurrying over the soft mud on the bottom of the pond. They noticed that every once in a while one of their colony seemed to lose interest in going about its business with its friends. Clinging to the stem of a pond lily, it gradually climbed out of sight and was never seen again.“Look!” said one of the water bugs to another. “One of our colony is climbing up the lily stalk. Where do you suppose she is going?” Up, up, up it went slowly. Even as they watched, the water bug disappeared from sight. Its friends waited and waited but it didn’t return. “That’s funny!” said one water bug to another. “Wasn’t she happy here?” asked a second water bug. “Where do you suppose she went?” wondered a third. No one had an answer. They were greatly puzzled.Finally one of the water bugs, a leader in the colony, gathered them all together. “I have an idea”, he said. “The next one of us who climbs up the lily stalk must promise to come back and tell us where he or she went and why.” “We promise,” they said solemnly.One spring day, not long after, the very water bug who had suggested the plan found himself climbing up the lily stalk. Up, up, up he went. Before he knew what was happening, he had broken through the surface of the water, and fallen onto the broad, green lily pad above.He was so tired, and the sun felt so warm, that he decided to take a nap. As he slept, his body changed and when he awoke, he had turned into a beautiful blue-tailed dragonfly with broad wings and a slender body designed for flying.He couldn’t believe the startling change he saw in his body. His movement revealed four silver wings and a long tail. Even as he struggled, he felt an impulse to move his wings. The warmth of the sun soon dried the moisture from the new body. He moved his wings again and suddenly found himself up above the water. He had become a dragonfly.Swooping and dipping in great curves, he flew through the air. He felt exhilarated in his new environment. By and by, the new dragonfly lighted happily on a lily pad to rest. Then it was that he chanced to look below to the bottom of the pond. Why, he was right above his old friends, the water bugs! There they were, scurrying about, just as he had been doing some time before. Then the dragonfly remembered the promise: “The next one of us who climbs up the lily stalk will come back and tell where he or she went and why.”Without thinking, the dragonfly darted down. Suddenly he hit the surface of the water and bounced away. Now that he was a dragonfly, he could no longer go into the water. “I can’t return!” he said in dismay.

“At least I tried, but I can’t keep my promise. Even if I could go back, not one of the water bugs would know me in my new body. I guess I’ll just have to wait until they become dragonflies too. Then they’ll understand what happened to me, and where I went.” And the dragonfly winged off happily into its wonderful new world of sun and air.And that’s the story of the dragonfly.



Ook al is het eigenlijk een verhaal over de dood, het vertelde mij ook iets anders. Als je eenmaal besluit om een andere weg in te gaan en je transformeert en andere doelen en mogelijkheden krijgt in het leven, is het heel moeilijk om terug te gaan omdat je eenmaal gewend bent aan die nieuwe mogelijkheden.
Vele mensen begrijpen niet wat Tao healing voor mij gedaan heeft, hoe het me geholpen heeft, hoe het me veranderd heeft en hoe het mijn leven verrijkt heeft. Ze zien het resultaat, zijn blij voor me en denken dat ik dan nu wel weer "mijn oude leventje" zal oppakken. Maar er is geen weg voor mij terug naar het oppakken van mijn oude leven, dit is mijn manier van leven geworden! Wat voor mij vroeger zo normaal was, wat voor anderen nog steeds zo normaal is, past niet meer bij mij zoals ik nu in het leven sta! En het proberen heeft geen zin, want ik was nooit gelukkig met dat oude leven en zal het nu ook niet worden....Ik ben immers niet voor niets een andere weg ingeslagen!

Een andere, of zelfs onbekende, weg in slaan is dus helemaal niet zo erg. Wanneer je in lijn blijft met je ziel en jouw zielenreis gaat dat gepaard met veranderingen. Verandering kan pijnlijke emoties met zich meebrengen maar verandering is nodig. Een diamant kan alleen zo zuiver worden na enorme druk. En goud verkrijgt alleen zijn enorme kwaliteit nadat het is vergruisd, verhit en gezuiverd.  


Het is een kwestie van loslaten van het oude, dankbaar zijn voor de nieuwe mogelijkheden die je aangereikt worden en focussen op vooruitgaan, net als de libelle die eerst transformeert, dan zijn vleugels uitslaat en de nieuwe mogelijkheden ontwikkelt en onderzoekt.
Dat is waar het om gaat in het leven. Je diepste ware zelf vinden en ontwikkelen. Het kan je brengen naar een geluk wat dieper gaat en verder gaat dan wat je voor mogelijk had gehouden. Het is alleen nodig dat je in vertrouwen blijft. En dan komen er vanzelf mensen en situaties die je daarbij ondersteunen. En Tao healing is daar bij uitstek geschikt voor.


Getting in touch with your true self must be your first priority
~Tom Hopkins~


Klim net als die kever die stengel van de waterplant op en kijk wat er daar boven te vinden is. Probeer iets nieuws. Is het makkelijk…? Daar zal ik eerlijk over zijn dat ik dat niet altijd als makkelijk heb ervaren, maar het is zeker de moeite waard. En dat deze Tao healing technieken anders zijn dan wat algemeen bekend is of aanvaard wordt, tja, dat is dan maar zo. Juist doordat het zo anders is, heeft het me ook een resultaat gebracht wat zo anders is dan wat de meesten voor mogelijk hadden gehouden en dat is nu precies wat ik wilde! :)
Niet iedereen hoeft erin te geloven, niet iedereen heeft de kracht en het lef om uit de box te stappen. Maar ik weet wat het heeft gedaan voor mij en vele anderen. En ik zie en hoor de reacties van anderen in mijn workshops als ze het effect van deze technieken zelf ervaren.


Soms moet je doen wat anders is dan anders, juist om dat wat je diep in je hart verlangt, te vinden.
En een ander…. Die kan het niet voor je doen. Die kan je wel de weg wijzen of de methoden leren en je de mogelijkheden laten zien of je een spiegel voorhouden. Maar je zal zelf die stap moeten zetten en de weg van het licht gaan. En op zijn tijd is het goed om te voelen wat je nog met je meedraagt en wat je mag loslaten. En ook of je nog op de goede weg zit, of dat het tijd wordt om je koers bij te stellen.
Alleen dan kan je je vleugels uitslaan.... 

Ben jij nu geïnspireerd en wil jij weten wat Tao Healing voor jou zou kunnen doen, kijk dan eens op mijn website.

In liefde en licht,
Barbara

~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Gecertificeerd Soul Healer and Teacher,  Gecertificeerd Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder

No comments:

Post a Comment