Tuesday 29 January 2019

Ik zie jou, ik hoor jou, ik voel jou. / I see you, I hear you, I feel you.

~ for English please scroll down halfway through this page ~

Ik zie jou, ik hoor jou, ik voel jou.


Lieve lezers,

Ieder van jullie zal net als ik momenten kennen of gekend hebben, waarin we het even niet meer zien zitten, alsof het voelt dat we vastzitten. Ik ken verschillende momenten in mijn leven waarin ik voor mijn gevoel op de bodem belandde en wat had ik in die momenten behoefte aan iemand, die naar me luisterde zonder van onderwerp te veranderen of die me niet na één zin al zei, dat het allemaal best wel mee viel, dat ik het van een positieve kant moest bekijken. Gewoon iemand die even naast me zat en wilde luisteren, mee wilde voelen, vragen stelde en die me werkelijk zag voor wie ik ben en waar ik mee worstelde. Dat is namelijk zo belangrijk om werkelijk gezien of gehoord te worden.
Die mensen zijn er! Maar ze zijn zeldzaam als je het mij vraagt. En dat hoor ik van vele mensen om me heen.
Ik hoop dat het voor jou anders is, maar ik ben nog niet veel mensen tegen gekomen die juist naar je toe komen op momenten van diepe emoties en die je gewoon in je waarde laten in je momenten van diepste pijn. Mensen die in alle authenticiteit een veld creëren waar je je veilig kan voelen. Dat alles oké is, wat het ook is.
En bij wie je het gevoel hebt:

Ik zie jou, jij ziet mij.
Laten we ons niet langer onzichtbaar maken, maar werkelijk ons ware zelf tonen aan elkaar, ook in de donkerste momenten.

Ik hoor jou, jij hoort mij.
Laten we luisteren, van hart tot hart, ziel tot ziel.

Ik voel jou, jij voelt mij.
Laten we samen naar de kern gaan en de wonden helen op de manier die en het tempo dat goed voelt.

Ik heb die mensen wel gevonden hoor in mijn leven. Ze bestaan echt!
Maar om één of andere reden kwam er altijd een moment dat dat contact weer verloren ging. Het maakt niet uit hoe je het noemen wilt, het lot, de schuld van de ander, mijn schuld, karma, tijd om verder te ontwikkelen.... Feit is dat het contact verloren ging en dat ik me dan weer eventjes meer alleen voelde dan ooit. Voor een tijdje..., want als ik terug kijk naar die momenten, zijn dat altijd de momenten geweest dat ik naar iets beters werd geleid!
Die momenten van alleen zijn, zijn de momenten van de grootste transformatie geweest voor mij. Het zijn niet de fijnste momenten, eerlijk is eerlijk, maar als je bereid bent om in jezelf te zoeken, kan je heel veel vinden.

Nu ben ik niet het type dat zich blind staart op alles wat er niet is, of bij de pakken neer gaat zitten tot het moment zich aandient dat iets spontaan op mijn pad komt. Ik kijk graag naar wat er dan wel is en wat het me te zeggen heeft en wat ik zelf kan doen. Iedere situatie heeft in mijn ogen namelijk twee kanten: een negatieve kant en een positieve kant! Wat deze steeds terugkerende situatie, waarin ik steeds minder op anderen kon bouwen bracht, is dat ik steeds meer op mezelf leerde vertrouwen.
Hoe minder input van de mensen om me heen, hoe minder invloed er was, hoe meer ik de diepte in kon en moest bij mezelf om daar de antwoorden te vinden. Mijn spirituele kanalen waren altijd al open maar ik had nooit geleerd om ze echt te gebruiken. Dat was wat ik leerde.... En de zielenwereld is er altijd.

Een van de boodschappen die ik via mijn spirituele kanalen doorkreeg was:

Je moet begrijpen dat werkelijke kracht niet komt via een ander. Het komt van binnenuit, vanuit jouw connectie met de zielenwereld en de Bron. Ieder ander kan je een boodschap geven op zijn of haar manier, maar het zijn de innerlijke boodschappen, de boodschappen die je voor jezelf ontvangt die je het meest zullen helpen. Richt je dus meer op de zielenwereld en communiceer vaker. Dat zal je in verbinding brengen en dat is de manier waarop je de hulp ontvangt die je nodig hebt. Je hebt je open kanalen, je hebt de afstemming, je hebt dus alle mogelijkheden om het zelf te doen. Het is de innerlijke pijn van het verlies van de werkelijke verbinding dat het probleem is. Herstel jouw innerlijke verbinding met de zielenwereld, met de Bron en je zult je weer heel voelen.  

Daarmee zeg ik níet dat anderen niet kunnen helpen. Integendeel, ik heb heel veel hulp ontvangen waar ik heel dankbaar voor ben. Ik heb vele healers ontmoet die me hebben geholpen om die verbinding te herstellen en die me tot voorbeeld zijn geweest hoe ik kon omgaan met mijn open kanalen. Ik heb vele mensen om me heen gehad die de juiste vragen stelden en die me andere invalshoeken gaven. Wat ik wél zeg, is dat als die hulp er eventjes niet is, dat je niet met lege handen staat! Er is veel wat je zelf kunt doen. Wellicht wel meer dan je zelf beseft :)

Als je het gevoel hebt dat alles tegen zit, je ziek bent, je emotioneel bent of je niet weet hoe je verder moet, je niet blij bent met hoe je leven is, dan ben je in feite uit de verbinding. Je energieveld is verstoord met lagere frequenties.
De pijn in je lichaam en de uitdagingen in het dagelijks leven vertellen je eigenlijk wat er voor informatie in jouw energieveld, in jouw trillingsveld aanwezig is. Dat veld wordt beïnvloed door je omgeving, je emoties, je gedachten en alles wat je hebt meegemaakt. Healing is eigenlijk het transformeren van het energieveld, van de lagere frequenties in hogere frequenties, zodat de informatie die erin is opgeslagen kan veranderen, emoties losgelaten kunnen worden, overtuigingen veranderd kunnen worden en patronen doorbroken kunnen worden.
Zo kun je je energieveld herstellen en je connectie met de Bron vergroten. Dat kan met de hulp van iemand anders, maar kan zoals gezegd ook alleen.
In plaats van te wachten op hulp van een ander, ging ik zitten met mezelf en zei ik tegen mijn ziel: 

Ik zie jou.
Laat mij jou niet langer onzichtbaar maken, maar werkelijk je ware licht laten tonen.

Ik hoor jou.
Laat me luisteren naar wat je me te zeggen hebt.

Ik voel jou.
Laat me de diepte in gaan en de wonden helen op de manier die en het tempo dat goed voelt.

In alle openheid, alle eerlijkheid, alle authenticiteit. Niets meer wegstoppen, niets meer onderdrukken, niet het hoofd afdraaien, niet verdoven, geen afleiding zoeken, maar zitten en luisteren naar mijn ziel, luisteren naar mijn gedachten, voelen van mijn emoties, voelen waar de energie geblokkeerd zit en waar de pijn in mijn lijf zit.
Zoals ze het zo mooi zeggen, "De waarheid zal je bevrijden." Vind jouw eigen waarheid in je ziel. Wie ben je, wat wil je echt? Dat zal je helen.
De ander kan daarbij een instrument zijn, je iets aandragen, je helpen iets te zien wat je zelf niet ziet, je bepaalde technieken aanleren, je vanuit liefde en compassie laten voelen dat je goed bent zoals je bent, je helpen bepaalde patronen te doorbreken. Een healer kan als kanaal fungeren om je te helpen je eigen verbinding te herstellen. Maar het is uiteindelijk zo dat jij jouw waarheid mag gaan leven. Alleen jij kan dat doen. Niemand kan dat voor je doen. Jij zal uiteindelijk de keuze moeten maken en vanuit jouw ziel het leven gaan leiden wat jou gelukkig maakt. 

We kennen allemaal pijn, hetzij fysiek, hetzij emotioneel, hetzij mentaal, hetzij spiritueel. Maar het is niet losstaand van elkaar. Alles is met elkaar verbonden. We zijn in feite een multi-dimensionaal energieveld met verschillende mate van dichtheid. De ziel is het meest etherisch en stuurt het bewustzijn aan. Het bewustzijn is gekoppeld aan emoties en stuurt de energie aan en daar waar energie naartoe gaat wordt iets in de materie gemanifesteerd.
Wil je iets anders manifesteren dan je tot dan toe hebt gedaan, een verandering creëren, dan is dat zoals eerder gezegd mogelijk door je energieveld te veranderen. In een hoog frequent veld zijn vele mogelijkheden, vele potenties. Lagere frequenties verstoren of blokkeren die mogelijkheden. Het verhogen van de frequentie en vibratie opent nieuwe mogelijkheden. Door vanuit de ziel te werken, kun je nieuwe mogelijkheden creëren in je energieveld. Vandaar uit kun je met je geestkracht aan de slag om het uit te werken, bijvoorbeeld via visualisatie hoe je dat wilt vormgeven, of via krachtige affirmaties je negatieve gedachtenpatronen veranderen. Door je emoties in de juiste richting te brengen dat dit is wat je wilt en wat goed voelt en dat je het waard bent en de negatieve emoties los te laten. Maar vervolgens is er ook actie nodig. Je kan vele mantra's chanten en blijven dromen over of visualiseren dat je een krachtig sportief lichaam hebt, maar je zal ook aan de slag moeten. Of een prachtig schilderij voor je zien vanuit afstemming en visualisatie maar dat komt alleen op het doek als je begint. Omgekeerd kun je beginnen maar als er een verstoorde frequentie is in je energieveld kan datgene wat je graag wilt geblokkeerd worden om tot realisatie te komen. Dat is waarom het zo van belang is om je energieveld in frequentie te verhogen. In een ander blog ga ik hier dieper op in. 

Het is een natuurkundig fenomeen dat energie te veranderen is. Je huidige omstandigheden zijn dus te beïnvloeden! Je huidige omstandigheden definiëren niet voor altijd je mogelijkheden. Hoe fijn en hoopgevend is dat!? Laat je niet beïnvloeden door opmerkingen als: "Je zult er maar mee moeten leren leven; Er is niets wat we voor je kunnen doen; Dat wat je wilt is onmogelijk." Er zijn zovele succesverhalen, zovele voorbeelden van mensen die het schijnbaar onmogelijke deden. Maar ze maakten andere keuzes dan de meerderheid en ze geloofden in zichzelf.
Maak je andere keuzes, dan zal de uitkomst dus anders kunnen zijn. Als je ervoor kiest om de dingen te doen die passen bij jouw ziel, en die je helpen om steeds meer in overeenstemming te gaan leven met jouw ware zelf en die je helpen om je vibratie te verhogen, kom je ook steeds meer in verbinding met de Bron in jou. De Bron die heel is en waar alles mogelijk is.

Wat mij persoonlijk helpt zijn de dagelijkse zielencommunicaties, het spreken van mijn zielentaal (= de stem van je ziel), zodat mijn ziel mijn bewustzijn en emoties kan sturen. Ook het ontvangen van healings voor mijn ziel, hart, geest en lichaam helpen me steeds verder.
Ik lees veel om me te laten inspireren en steeds nieuwe inzichten te verkrijgen die me verder kunnen helpen.
Wat mij daarnaast helpt is schrijven, gezonde voeding, veel water, dansen, wandelen, fotograferen. Het zijn dingen die bij mij horen. Voor een ieder is dat anders en heel persoonlijk.
Begin ergens mee waar jij je goed bij voelt en wat jouw hart opent zodat je meer en meer met je ziel in verbinding kunt komen.  

Afbeelding kan het volgende bevatten: oceaan, de tekst 'How cool is it that the same God who created mountains and oceans and galaxies looked at you and thought the world needed one of you, too.'
Hoe bijzonder is het dat dezelfde God die bergen en oceanen en sterrenstelsels
creëerde, naar jou keek en dacht dat de wereld ook iemand als jij nodig had. 

Zie jezelf, voel jezelf, luister naar jezelf. Ongeacht wat anderen van je denken of vinden. Ongeacht je verleden. Leef in overeenstemming met je ware zelf en op die manier zal je van binnen uit helen en een andere toekomst kunnen creëren.  Weet dat jij alles wat je nodig hebt in je hebt of dat je dit op een bepaalde manier naar je toe kunt halen door de frequentie en vibratie in je energieveld daarop af te stemmen. Daar waar je je op richt, dat zal zich versterken. 
Ik deel graag nog een stukje van mijn communicatie met de zielenwereld. 

Open je hart voor jezelf. Als je volledig van jezelf houdt, zul je je nooit alleen of verloren voelen. Dan zul je je blij en tevreden voelen met jezelf. Je zult altijd weten wat je te doen hebt en je zult de antwoorden in jezelf vinden. Stel jezelf niet afhankelijk op van anderen. Zij hebben hun inzichten, hun wijsheid. Ga dieper en dieper in jezelf. Vind de antwoorden in jouw ziel. Communiceer met de zielenwereld en wij zullen je helpen. Dat is waar deze reis om gaat. Om de antwoorden in jezelf te vinden. Anderen kunnen je daarbij helpen, door een spiegel te zijn, door een reflectie te zijn, maar uiteindelijk zullen alle antwoorden met betrekking tot wat belangrijk is voor jouw zielenreis van binnenuit komen. In je ziel weet je wat goed is voor jou. Vind de antwoorden. 

Dit betekent zoals ik al eerder zei niet dat ik geen hulp meer vraag of geen hulp ontvang. Juist wel. Ik leer veel van de kennis en inzichten van anderen. Nieuwe kennis en input is nodig om jezelf te blijven ontwikkelen. Een spiegel die de ander voorhoudt kan je blinde vlekken zichtbaar maken. Ik ontvang dus graag hulp. Je hoeft niet voor alles zelf het wiel uit te vinden! Maar het is wel zo dat alles uiteindelijk terug komt bij het punt wat in overeenstemming is met mijn ziel, mijn zielenpad.
Voor iedereen is dat pad anders. Iedere ziel is anders. Leer te luisteren naar wat past bij jouw ziel en leef in overeenstemming met wat jouw ziel te zeggen heeft en heel van binnenuit door de vibratie in jouw energieveld te verhogen.
Tao Healing en Soulfulness kan daarbij helpen. Wil je daar meer over weten, lees dan op mijn website wat het voor jou zou kunnen doen en als je graag mijn hulp wilt dan kan dat ook.

In liefde en licht,
Barbara 

~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Gecertificeerd Soul Healer and Teacher,  Gecertificeerd Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder

**********************************************************************************************

I see you, I hear you, I feel you. 


Dear readers,

Every one of you will have or had these moments in time, like I have had them, that you have no idea how to move forward, that it feels like you are stuck. I have had several moments in my life, when it felt to me like I had hit rock bottom, and how much I have longed in these moments to have someone in my life who would listen to me, without changing the subject, or someone who would not say after one sentence that everything would be fine if I just stayed positive. I just wanted someone who would sit down next to me, who listened, who felt, who asked questions and saw me for who I truly am and what I was struggling with. Because it is so important to be really seen or heard.
Those people exist! But in my opinion, these beautiful people are rare and I hear this from many other people as well.
I hope your experiences are different, but I haven't had many people coming to me in moments like that, that emotions are deep and raw and who were able to handle them and just let me be in dignity with all the pain I was dealing with at that time. People who were authentic and real and who were able to create a field where everything is okay and I felt safe. No matter what was happening.
People who can make you feel:


I see you, you see me. 
Let us no longer hide, but show our true selves, even in those darkest of moments.

I hear you, you hear me.
Let us listen, from heart to heart, soul to soul.

I feel you, you feel me.
Let us go together to the core of the pain and heal the wounds, in a way and within a timeframe that feels right. 

I have met these people, they do exist :)
But for some reason there was always a moment in time that contact was lost again. It doesn't matter how you want to call it, fate, somebodies fault, my fault, karma, time to move on... Fact is that I lost the contact with the person who I trusted and that I felt more alone then before.... for a while... because when I look back now, those moments that I lost contact were always a start of something better.
Those moments of being alone, are the moments for me of the greatest transformation. These are not always the most pleasant moments, to be totally honest with you, but if you are willing to go deep within, there are many answers to be found.

I am not a type of person who focusses on what is lost, or someone who sits back and doesn't do anything until something comes my way spontaneously. I prefer to look at the possibilities or to what this current situation is trying to teach me and what I can do myself. Every situation in my opinion always has two sides, a negative side and a positive side! What this recurring situation, in which I could no longer put faith in someone else, forced me to do, was to go inside and learn to trust myself. The less input I got from other people around me, the more I was asked to go deep within myself to find the answers I was looking for. My spiritual channels have always been open, but I never had learned how to use them. That is what I was taught within these situations... and the soul world is always there to help.

One of the messages I received through my spiritual channels was;

You need to understand that true power doesn’t come from any other person. It comes from within, from your own connection with the soul world and the Source. Any other person will be able to channel messages in his or her way, but it is the internal messages, the messages you receive for yourself which are the ones which will help you most. So please, turn towards the soul world and communicate more often. That is what will bring you in alignment more and that is how you will receive the help you need. You have the open channels, you have the connection, you have the power to do so all by yourself. Do so and you will be able to transform the pain, for it is not the pain that is caused by others which brings you down. It is the internal pain of feeling having lost the connection that truly is the rootcause. Restore the inner connection with the soul world, with the Source and you will start to feel whole.

I am not saying that other people are not able to help. On the contrary, I have received a lot of help for which I am very grateful. I have met many healers who helped me to restore that connection and who showed me by their example how to live with open spiritual channels. I have met many people who asked me the right questions in the right moments in time and who were able to give me a different perspective. What I do say is, that if that help for some reason is not available at a certain point in your life, you are not left empty handed. There is a lot you can do for yourself. Maybe even more than your realize :)

When the going gets tough, when you are sick or emotional, or you have no idea how to move forward from where you are now, when you are not happy with your life, then you are actually out of alignment. Your energyfield is disturbed by lower frequencies in it.
The pain in your body or the challenges you are dealing with in life, actually are telling you a the story about the information which you carry in your energyfield, in your vibrational field. That field is being influenced by your surroundings, your emotions, your thoughts and every experience you have been through. Healing actually is the transformation of your energy field, of the lower frequencies into higher frequencies, so the information which is carried in your vibrational field can be changed, emotions can be released, beliefs can be transformed, old patterns can be broken.
In this way you can restore your energy field and your connection with the Source. You can do this with the help of somebody else, but like I said before, you can also do this on your own.
Instead of waiting for someone to come to help me, I sat down with myself and said to my soul:

I see you. 
Let me no longer hide you, but allow you to shine your light.

I hear you.
Let me listen to what you want to tell me.

I feel you.
Let me go to the core of the pain and heal the wounds, in a way and within a timeframe that feels right. 

Be fully open, totally honest and authentic. No more hiding, no more suppressing, do no longer look away or turn your head the other side, no more numbing of the pain, no more distraction, but just sit down and listen to your own soul, to the thoughts coming up, to your feelings, feel where the energy is stuck within your body and where the pain is.
Like it is said so beautifully: "The truth will set you free." Find your truth within your soul. Who are you, what do you really want? That will help you heal.
The other person can be an instrument, can deliver you a message, help you see what you can't see for yourself, teach you some techniques, can make you feel love and compassion and make you feel that you are good the way you are, or can help you break old patterns. A healer can be a channel for the soul world and help you restore the connection. But in the end, it is you who needs to start living your truth. Only you can do that. Nobody else can do it for you. You need to make the choice and start to live in alignment with your soul.  

We all know pain in some ways, whether it is physical, emotional, mental or spiritual pain. But none of them is on it's own. They are interrelated. We are all multi-dimensional energy fields with different waves and density in it. The soul is most etherical and directs the mind/consciousness. Your mind is connected to your emotions and directs your energy and where the energy flows, things will be manifested.
If you would like to manifest something different than you have done so far, or create a change, it is possible, like I have said before, by transforming the vibrational field. In a high frequency field there are many possibilities, many potentials. Lower frequencies disturb or block the possibilities. To increase your frequency and vribration opens new possibilities. By working from the level of your soul it is possible to create new possibilities in your vibrational field. From there  you can use your mind power, for example visualization, to bring these possibilities more into reality or you can use powerful affirmations to transform your mindsets. It is possible to direct your emotions by focussing on what you truly want or what feels right, and by releasing negative emotions. But the next step is needed. It is needed to take action! You can chant many positive mantras or dream or visualize a lot that you will have that perfect body, but if you will not take action to go to the gym and start exercising it will not be manifested. Or you can go deep within and align yourself and receive a beautiful image of a painting in your spiritual eye, but that painting will only be created if you start painting.
On the other hand, it is possible to start something, but if there is a disturbed frequency or even a blocked frequency within your vibrational field it could be difficult to actually manifest what you want. That is why it is so important to increase your vibration and frequency.  I wrote more about this in another blogposting.

It is known in physics that energy can be transformed. Your current situation can therefore influenced. Your current situation doesn't define your possibilities forever. You can have an impact on your future! How beautiful and encouraging is that!? Don't let anybody stop you with words like: "You should learn to live with it; there is nothing we can do for you; what you want is impossible." There are so many success stories, so many examples of people doing the seemingly impossible. But they made different choices than the majority of the people, and they believed in themselves.
If you make other choices, your future could be different. If you chose to do the things which suits your soul, and which are in alignment with your true self or which help you to increase your frequency and vibration, you will come more closely connected to the Source within you. The Source which is whole and where everything is possible.  

What helps me personally is to do daily soul commucation, to speak my soul language (= the voice of my soul) so my soul can direct my consciousness and align my emotions.
It also helps me to receive healings for my soul, heart, mind and body.
I read a lot to get inspired and to receive new insights which can help me to move forward.
Besides that I like to write, eat healthy, drink lots of water, dance, walk in nature, photograph.
These are all things which belong to me. For everyone that is unique and personal.
Start with doing something you truly love and what opens your heart, so you can connect with your soul more and more. 


              Afbeelding kan het volgende bevatten: oceaan, de tekst 'How cool is it that the same God who created mountains and oceans and galaxies looked at you and thought the world needed one of you, too.'


See yourself, feel yourself, listen to yourself. No matter what other people say or think about you. Regardless you past.
Live in alignment with your true self and in this way you will be able to heal from within and you will be able to create a different future. Know that everything you need is within you or that you can attract it by adjusting your frequency and vibration in your vibrational field. Whatever you focus on is what you can manifest.











I would like to share another part of my communication with the soul world with you now.

















Open your heart for yourself my dear one. When you fully love yourself, you will never feel alone or lost. You will feel happy and content with yourself. You will always know what to do and you will find all the answers within. Do no longer depend on others. It is their point of view, their wisdom. Go inside deeper and deeper. Find the answer in your soul. Communicate with us and we will support you. That is what this journey is all about. To find the answers within. Others may help you with that, by being a mirror, a reflection, but in the end all the answers to what is important to your soul journey are within. In your soul you know what to do. Find the answers.

Like I said before, this doesn't mean that I never ask for help or never receive help. On the contrary. I learn a lot from the wisdom and insights of others. New wisdom and input is needed to continue to develop yourself. Somebody can be a mirror for you and show you your blind spots. So I really like to receive help. You don't have to find out everything by yourself. But in my opinion, in the end everything does come back to the point to what is in alignment with my soul and my soul journey.
For everybody that journey will be different. Every soul is different. Learn to isten to what is right for your soul and live in accordance with what your soul has to say and heal from the inside out by increasing your vibration. 
Tao Healing and Soulfulness can help you with that. I have written a lot about it on this blog (bilingual) or my website (in Dutch). I invite you to read more if you would like to know what it can do for you.   

In love and light,
Barbara 

~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Gecertificeerd Soul Healer and Teacher,  Gecertificeerd Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder



No comments:

Post a Comment