Monday 1 June 2020

Het leven is een geschenk / Life is a gift


Puur Licht, Tao Healing, Hoop, Spiritualiteit, Zielenreis, Healing
~ for English please scroll down halfway through this page ~



Lieve lezers,

Vandaag wil ik graag mijn dankbaarheid uitspreken voor JOU. Dank je wel voor jouw aandeel in mijn leven. Voor je vertrouwen en interesse in mij en in wat ik doe. Dat betekent veel voor mij. 

Afgelopen week vierde ik mijn verjaardag. Verjaardagen zijn voor mij niet meer wat het ooit geweest is. Het is geen vanzelfsprekendheid voor mij. Elke verjaardag is speciaal en ervaar ik heel diep en bewust. Ik heb zeker niet wat velen hebben, o jee weer een jaar ouder… Ik voel me juist erg dankbaar dat me nog een jaar gegeven is.
Waarom? Omdat het voor mij niet heel gewoon is om nog in leven te zijn. Het is iets waar ik me heel erg van bewust ben van wat voor gift het is.

In de zomer van 2010 bezocht ik mijn huisarts. Na 10 minuten verliet ik de spreekkamer omdat hij de afspraak met zijn volgende patiënt had. Ik voelde me verdoofd vanwege de woorden die hij zojuist had uitgesproken. Ze galmden in mijn hoofd: "Barbara je bent de ziekste patiënt in mijn praktijk, maar ik heb geen idee wat ik voor je kan doen. Als er echter niets gebeurt, ben ik bang dat je nog een paar maanden te gaan hebt. Als jij een idee hebt wat ik voor je kan doen, zeg het dan alsjeblieft en ik help je, maar ik ben door mijn opties heen."
En dat was het dan…

Ik wist diep van binnen dat hij gelijk had. Ik wist dat ik nog slechts een paar maanden had, daarom ging ik ook naar de arts toe, er moest iets gebeuren…. Maar ja, daar liep ik dan de praktijk weer uit,  zonder ook maar enige houvast. Had hij me zojuist mijn doodvonnis gegeven? Het voelde zo onwerkelijk....
Ik herinner me dat ik naar de boulevard liep. Het was een zonnige zomerdag. Ik ging op mijn favoriete terras zitten en bestelde een jus d'orange en staarde uit over de zee voor me. Dit kon het toch niet zomaar zijn?
Diep in mezelf maakte ik vervolgens de beslissing dat ik dan maar mijn eigen dokter moest worden. Ik kon niet opgeven…🔥💪

Ik voel me rijk en gezegend dat ik geboren ben met open spirituele kanalen en ik zei alleen maar: "Help me alsjeblieft, leidt me.. Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Ik heb jullie hulp nodig."🙇
Dat was het moment dat mijn leven veranderde in een nogal buitengewone reis.
De zielenwereld hoorde daadwerkelijk mijn verzoek en reageerde door me te leiden. Ik voelde me beschermd en ik voelde diep van binnen dat het nog niet mijn tijd was om over te gaan. Ik had hier nog iets te doen. Het was tevens het moment dat ik van moment naar moment ging leven, volledig vertrouwend op de boodschappen die ik doorkreeg via mijn spirituele kanalen. Mijn dokter kon me geen medische oplossing aandragen en ik had ook geen idee wie dan wel… dus de zielenwereld was mijn enige optie. 

Ze leidden me naar een informatieavond van een Chinese arts in oktober 2010. Ik had geen idee wie deze arts was, of wat hij kon doen, maar als de boodschap zo luid en duidelijk doorkomt dat ik naar die avond moet gaan, dan weet ik dat ik er moet zijn.
De ontmoeting met dr. en master Zhi Gang Sha was het begin van mijn helingsproces. Met zijn hulp, zijn wijsheid en technieken knapte ik op. Langzaam.. dag voor dag, stap voor stap… Maar ondanks dat het mijn intentie was om fysiek gezond te worden, bleek al snel dat dit een veel omvattender doel had. Mijn hele leven veranderde. Het kreeg een betekenis die het nog niet eerder had gehad. Ik kreeg een reden waar ik elke dag voor opstond, waardoor ik door kon gaan, vast kon houden, de volgende stap kon nemen op mijn reis.

Dr. en master Zhi Gang Sha beschrijft in een aantal van zijn boeken, waaronder het Tao 1 boek: Het fysieke leven is beperkt, maar de zielenreis in onbeperkt.
De Tao van iemands fysieke leven is om de zielenreis te dienen.
De Tao van iemands zielenreis is om je zielenstand te verhogen en reïncarnatie te stoppen. 

Puur Licht, Tao Healing, Hoop, Spiritualiteit, Zielenreis, Healing, Zhi Gang Sha, Tao


Dat raakte me diep. Iedere dag kreeg zo een heel diepe betekenis die verder ging dan een ziekte helen. Elke dag in dit fysieke leven was ik in staat om mijn ziel te vormen, te helen, te laten groeien. Ook in al die jaren dat ik aan huis/bed gebonden was. De pijnlijke kant van die periode kreeg ineens een andere kant erbij. Ik had meer dan genoeg tijd en ruimte om diep naar binnen te gaan en me te verbinden met mijn ziel. En achteraf gezien zijn die ongeveer 13 jaar van huisgebonden zijn, de jaren dat ik eigenlijk de meeste groei heb ervaren. 😇 Ik heb de pijn en de kracht van schaduwzijde ervaren, maar ook de zegeningen en de kracht van de lichtzijde.
Ik kreeg niet alleen meer inzicht in waarom ik ziek was en de medische wereld (nog) niets kon doen, maar ook wat ik dan wel kon doen! Iedere ziekte begint immers vanuit de ziel. Alleen de informatie die we in onze ziel dragen kan zich manifesteren op fysiek level. Als er op fysiek level iets gemanifesteerd is, dragen we dus ook een boodschap mee in onze ziel. De artsen wisten niet hoe ze mijn fysieke aandoening konden aanpakken, dus moest het maar op andere wijze.
Ik leerde mijn ziel te helen. De informatie op zielenniveau te transformeren, waardoor er iets anders gemanifesteerd kon worden op fysiek level en het lichaam kon helen!
En ik leerde hoe ik anderen daarbij kon helpen dat ook te doen.

Mijn fysieke lichaam en de chronische aandoening die ik heb, geven me tot op de dag van vandaag nog altijd uitdagingen. Ik ben (nog) niet gezond, maar... ik ben nog steeds hier! Die paar maanden die ik in de zomer van 2010 leek te hebben, zijn inmiddels jaren geworden. En ik ga nog altijd tegen alle prognoses van die paar maanden in en verleng mijn reis hier op Aarde dag na dag. …
De technieken die ik geleerd heb in Tao Healing en Soulfulness, tezamen met de hulp van de zielenwereld, hebben me zoveel transformatie gebracht, zoveel effectieve en krachtige manieren om om te gaan met de uitdagingen dat het niet langer een uitzichtloos leiden is. Er is hoop! Er is uitzicht op verbetering! Er is een doel om voor te leven! Mijn leven heeft nu zoveel betekenis!
Eerlijk gezegd, zoveel meer dan het voorheen had toen ik nog zo’n beetje op de automatische piloot leefde en deed wat iedereen deed, meebewegen in de zogeheten “rat race”.
Ik ben dankbaar voor ieder dag dat ik leef.
Vanwege mijn fysieke aandoening kan ik niet “een normaal leven” leiden zoals zovelen doen, maar ik voel me oprecht bevoorrecht om met zo een sterke connectie met de zielenwereld te mogen leven. Een verbinding die niet veel gezonde mensen hebben. 

Ik leef nu al bijna 9,5 jaar in “extra tijd”. 9,5 jaar waarin het niet altijd even makkelijk is geweest, maar die het zo waard waren! Ze hebben me zoveel gebracht. Iedere dag zijn mijn eerste woorden: Dank je wel! Dank je wel voor nog een dag. Omdat in leven zijn niet iets is wat ik als een vanzelfsprekendheid zie. En ik zie uit naar iedere nieuwe dag, en alle cadeautjes die het kan brengen iedere nieuwe seconde.
Wat de ene minuut totaal hopeloos lijkt, kan van het ene op het andere moment totaal veranderen…. Met de hulp van de zielenwereld is alles mogelijk. Niet alleen voor mijn eigen leven. Ik hoor het ook van cliënten terug die de hulp van de zielenwereld mochten ervaren via mij. De hulp die deel uitmaakt van mijn dagelijkse leven, maar vaak nog nieuw is voor hen. En als ik dan naar hun feedback en ervaringen luister, ben ik vaak diep ontroerd en geraakt. Dan vult mijn hart zich met dankbaarheid dat ik een kanaal kan en mag zijn en zoveel verschil mag brengen naar velen en levens mag helpen veranderen. Dan ben ik dankbaar dat ik datgene wat ik heb ervaren en geleerd en wat mij zo helpt, mag delen met anderen die ook op zoek zijn naar een oplossing voor hun situatie.
Dan ben ik dankbaar voor het vertrouwen dat mensen hebben in mij door hun verhaal met mij te delen en dankbaar dat ik iets mag doen. 

Het gevoel verschil te kunnen maken is iets wat niet went. Het raakt me keer op keer. Het maakt dat mijn leven betekenis heeft gekregen die zoveel dieper gaat dan het leven wat ik voorheen leefde. En zo krijgt zelfs ziekte een betekenis waar ik dankbaar op terug kan kijken. Want laten we heel eerlijk zijn. Als ik niet zo ziek was geworden, was ik nooit aan deze reis op deze manier begonnen. Mijn ziekte bracht me de grootste uitdagingen en diepste pijn, tegelijkertijd het grootste geschenk wat ik me wensen kan. Ik ben me daar iedere dag van bewust.
Toen ik net ziek was, was mijn verjaardag een dag van verdriet. Weer een jaar voorbij, weer zieker geworden... en geen uitzicht op herstel. Maar de laatste jaren is dat anders. Het is een dag waarop ik heel bewust ben dat ik die dag mag beleven. Dat het leven me nog altijd gegeven is. Dat me een nieuw begin van weer een nieuw jaar gegeven is.
Juist op de dag van mijn verjaardag verbind ik me daar dieper mee. We komen immers op onze geboortedag met een bepaald doel in dit leven. Op de dag van mijn verjaardag verbind ik me opnieuw met dat doel om meer en meer in lijn daarmee te leven.

Vele mensen hebben me gevraagd of ik een fijne verjaardag had en of ik het gevierd heb.
Om eerlijk te zijn is mijn verjaardag een dag van naar binnen gaan geweest.
Een dag van reflectie; Terugkijkend naar hoe het was en wat het afgelopen jaar had gebracht. Een overheersend gevoel van dankbaarheid dat ik opnieuw een jaar extra had ontvangen, met zoveel mooie momenten om op terug te kijken. Een dag ook voor het zetten van intenties voor het nieuwe jaar.
En wanneer alle verjaardagswensen die ik mocht ontvangen allemaal uitkomen, dan ben ik er zeker van dat het een magisch nieuw jaar zal gaan worden.

Dit leven van mij met al zijn ups en downs is geen voorspelbaar leven wat zich makkelijk laat beschrijven, maar het is een GIFT, waarvan de ware betekenis me steeds meer wordt toont. 💝
Waar het eerst een missie op zich was om het leven te kunnen blijven leven, wordt het meer en meer een leven met een missie om anderen te helpen. En dat.. dat is een prachtig gevoel.

Ik ben dankbaar voor ieder van jullie (familie, vrienden, kennissen, collega's, cliënten, lezers, bekenden en onbekenden) die deel uitmaakt van deze zeer bijzondere reis, de reis van mijn leven. 

Dank je wel ook voor je tijd om mijn blog te lezen.
Ik hoop dat het je inspireren mag om je heel bewust te zijn/worden van de waarde van ieder moment en dat het je hart vult met dankbaarheid voor wat ieder van ons hier op aarde is gegeven: Leven.

Het leven is een dierbaar geschenk. Gebruik de tijd die je hebt zo zinvol mogelijk en focus je op het helen, voeden en groeien van je ziel. Alleen je ziel zal je mee kunnen nemen naar gene zijde. Vandaar dat vele spirituele leraren vaak zeggen: een leven geleefd op zodanige wijze dat de ziel niet heeft kunnen groeien, is een verloren leven.
Dat is niet hoe ik later op dit leven wil terugkijken 😉. Daarom sta ik elke dag dankbaar op voor een nieuwe dag die gegeven is om mijn ziel te helen, voeden en laten groeien.



HET LEVEN IS EEN GESCHENK

en het brengt ons 
het voorrecht, 
de mogelijkheid, 
en de verantwoordelijkheid 
om iets terug te geven door 

MEER TE WORDEN.

~ Tony Robbins ~


Sterker nog, ik heb het gevoel dat ik niet 1 maar 2x een geschenk heb gekregen. Eerst bij mijn geboorte, en vervolgens bij mijn "tweede kans". Het voelt alsof het leven toen pas echt begonnen is. En iedere dag worden mijn leven en mijn wezen meer.
Dank je wel dat je onderdeel bent van dit bijzonder leven, alleen al door dit blog te lezen.


In liefde en dankbaarheid,
Barbara



~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Gecertificeerd Soul Healer and Teacher,  Gecertificeerd Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder




********************************************************************************************** 


Puur Licht, Tao Healing, Hoop, Spiritualiteit, Zielenreis, Healing

LIFE IS A GIFT



Dear readers,

Today I would like to express my gratitude to YOU.
Thank you for being part of my life. For your trust and interest in what I do. That means a lot to me.

Last week I celebrated my birthday.
My birthdays are no longer what it has always been. I don't take my birthday for granted at all. They truly are special to me and I experience them consciously. I certainly don’t have the issue that so many people have that they became older again. I just feel grateful that I was given another year.
Why? Because for me it is not so normal to be alive these days. It is something I am very aware of and it truly is a gift.

In the summer of 2010 I visited my doctor. After 10 minutes I left the doctor’s office because he had to see another patient. I felt numb because of his words ringing in my ears: “Barbara, you are the most sick patient I have in this practice, but I have no idea how to help you. However, if nothing changes I am afraid you only have a few months left. If there is anything you know that I can do for you, please let me know and I will help you, but I am out of options.”
And that was it….

I knew in every part of my being that he spoke the truth. I knew I only had a few months left, that is why I went to see him in the first place, something needed to change… but there I was, leaving the practice without any straw in the wind to hold on to, and with no help from my doctor. Did he just gave me my deathsentence? It felt so surreal...
I remember I walked to the boulevard. It was a sunny summer day. I sat down on my favorite terrace, ordered an orange juice and stared at the sea in front of me. This couldn't be it, just like that, right?
I made a clear decision in my heart that I had to become my own doctor. I could not give up…. 🔥💪

I feel very fortunate and blessed that I was born with open spiritual channels and I just said: Please help me, guide me.. I don’t know what to do anymore. I need your help."🙇
That is the moment when my life transformed into an extraordinary journey.
The soul world truly heard my request and started to guide me. I felt protected, I felt deep in my heart that I was not supposed to die yet and I had something to do here. It was the moment that I started to live moment by moment, fully trusting the messages I received through my spiritual channels. My doctor couldn't offer me a medical solution and I had no idea who could… so the soul world was my only option.

They guided me towards an informational evening with a Chinese doctor in October 2010. I had no idea who he was, what he could do. But when the message was so clear and loud that I had to go to that evening, I knew in my heart, I had to be there.
Meeting Dr. and Master Zhi Gang Sha was the start of my healing process. With all his help, his knowledge, his wisdom and techniques I started to heal. Slowly.. day by day, step by step… but even though my intention was to heal my physical illness, it turned out to be that it had a much bigger goal than just that. My whole life transformed. It got a meaning I never had before in my life.
A reason to get up every day, and to just move forward, hold on, taking the next step on this journey.

Dr. and master Zhi Gang Sha describes in many of his books, including the Tao I book: the physical journey is limited, but the soul journey is forever.
The Tao of one's phyiscal journey is to serve the soul journey.
The Tao of someone's soul journey is to uplift your soul standing and to stop reïncarnation.

Puur Licht, Tao Healing, Hoop, Spiritualiteit, Zielenreis, Healing, Zhi Gang Sha, Tao


That truly touched me deeply. Every day got a new and deep meaning in this way, which was beyond healing a physical illness. I was able to form my soul, to heal my soul and to grow my soul every day of this physical life. Also in all those years I was housebound/bedridden. The painful side to this period in my life suddenly had a whole new perspective and side added to it. I had plenty of time and space to go deep within and to connect with my own soul. And looking back now on all those approximately 13 years that I was housebound. these are actually the years that I experienced the most intense growth. I have experienced pain and power of the shadowside, but I have also felt the blessings and the power of the lightside.
I not only received deep insights in why I was sick, and why modern medicine was not able to offer any kind of solution (yet), but also insights in what I could do instead! Every illness starts from the level of the soul. Only the information we carry in our soul can be manifested in physical form. When something has manifested on the physical level, it means that we carry certain information on the soul level. Doctors didn't know how to treat the physical body, so I had to approach it in a different way.
I learned to heal my soul. I learned to transform the information on the soul level, so something else could be manifested in physical form and the physical body could start to heal!
And I also learned how to help others to do this too.

My physical body and the chronic illness I have are still challenging me up until today. I am not healthy (yet), but..... I am still here!  I am still alive. Those few months I was suppose to live in the summer of 2010, have transformed to years. En I am still going on, against all odds and extending this journey here on Mother Earth day by day…
The practical techniques I learned in Tao Healing and Soulfulness, together with the help of the soul world, have brought me lots of transformation, many effective and powerful ways to deal with the challenges and changed the hopeless suffering I was in. There is hope now! There is a prospect of improvement! There is a goal in my life! My life has deep meaning now!
To be honest, so much more than it used to have when I was kind of living on “automatic pilot” and doing what everybody else is doing. Living the so called Rat Race.
I am grateful for every day that I am alive.
Because of my physical situation I am not able to live a “normal human life” like so many, but I feel privileged to live with such a strong connection with the soul world. A connection that most healthy human beings do not have.

I am living in "extra time" now for almost 9,5 years! 9,5 years which have not been easy, but which have been so very worth it. These years have brought me so much. Every day my first words are Thank you! Thank you for another day. Because being alive is not something I take for granted. And I am looking forward to each new day, and all the gifts it can bring in just a new second.
What seems to be hopeless in one minute can just change in the next…. With the help of the soul world everything is possible. Not only for my own life, but I also hear it from clients who experienced the help from the soul world through me. The help which is part of my daily life, but which is still new to them. And when I listen to their feedback and experiences, I often am moved to tears. My heart fills with gratitude, that I am able and allowed to be a channel and to bring such a difference to so many and to help change lives. I am grateful that I can share, that which I have experienced and learned and which helps me so much, with those who are looking for a solution as well. I am grateful for the trust that people have in me by sharing their stories with me and it feels good to be able to do something for them in return.

That feeling of being able to make a difference is something I never get used to. It touches me again and again. It makes my life worth living. My life has so much more meaning than it used to have. And in this way even illness becomes something to look back at with gratitude. Because, let's be honest about it, when if I had not become so sick I would never have started this journey at all. My illness brought me the greatest of challenges and deepest of pain, yet at the same time, it brough me the biggest gifts that I could wish for. I am aware of that every day.
In the beginning, when I just got sick. my birthdays were sad days. Another year gone, even more sick than the year before... and no prospect of any improvement at all.
But in recent years that has changed. It now is a day that I am aware that I am still able to have this birthday. That life is still given to me. That it is a new start of a new year.
Specifically on this day of my birthday I connect deeper. We all come into this life on our birthday with a certain goal/task in this life. On the day of my birthday I connect with that original plan again and do my best to align more with it.

Many people asked me, did you have a beautiful day on your birthday? Did you celebrate?
To be honest, my birthday was a day that I went deep inside my self .
A day of reflection; looking back at what has been and what that last year has offered me. A day of overwhelming gratitude that I was given another year, with so many beautiful moments to look back to. A day of setting intentions for the new year.
And when all the beautiful birthday wishes that I have received will come true, I am sure it will be another magical year ahead.

This life of mine with all its ups and downs is not very predictable and it is not easy to describe it, but it is a GIFT, which true meaning is being revealed to me more and more. 💝
Where it was first a mission in itself to continue to live this life, it transforms more and more into a life with a mission to help others. And that... that is an amazing feeling.

I am grateful for each and everyone of you (family, friends, acquintances, collegues, clients, readers, people I know and total strangers) who is part of this extra ordinary journey called my life. Thank you for being here.
Thank you for your time to read this blog.
I hope it may inspire you to be/become aware of the true value of each moment and to fill your heart with gratitude for something each and everyone is given here on Mother Earth: Life.

Life is a precious gift. Use your time in a valuable way and focus on healing, nourishing and growing your soul. Your soul is the only thing you can bring with you to the other side. That is why many spiritual teachers often say: A life lived in a way that doesn't grow your soul, is a wasted life.
That is not how I would like to look back upon this life 😉. That is why I get up every day with gratitude for being given another day to heal, nourish and grow my soul.


LIFE IS A GIFT

and it offers us 
the privilege, 
opportunity, 
and responsibility 
to give something back by 

BECOMING MORE.

~ Tony Robbins ~


In fact, I have this feeling that I didn't receive this gift once, but twice. First when I was born, and then with the second chance I got. To me it feels that my life actually only started after my second chance. And every day my life and my being become more.
Thank you for being part of this extraordinary life, just by reading this blog.


With love and gratitude,
Barbara


~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Certified Soul Healer and Teacher,  certified Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) and Guan Yin Lineageholder




No comments:

Post a Comment