Thursday 17 March 2016

KAN JE BETER WORDEN? / IS IT POSSIBLE TO FEEL BETTER?

~ for English, please scroll down ~



Pijnlijke ervaringen in het leven zijn niet bedoeld om ons te laten lijden, maar om ons iets over onszelf te leren en om ons sterker te maken.

~ Melanie Moushigain Koulouris ~





KAN JE BETER WORDEN? 


Vandaag stond één van mijn spirituele gidsen, of Shi Fu’s zoals ik ze noem, voor me tijdens één van mijn oefeningen. Ik zag zijn prachtige gouden licht door mijn hele lichaam gaan en hij zei tegen me:

Transformatie van je hele lichaam vindt op dit moment plaats, schade wordt gerepareerd. Gouden licht vult dat wat kapot is op om datgene wat ooit beschadigd was te repareren, te helen en te transformeren. Het licht helpt je vooruit op jouw reis naar Tao. Gebruik dit geschenk van mijn grootste liefde, om diegenen die het nodig hebben te dienen, om ze te helpen en om diegenen die zich verloren voelen te inspireren. Schrijf jouw ervaringen op.

Dus laat me vandaag een nieuwe serie beginnen hier op mijn blog hoe soul healing kan helpen om een aandoening als ME/CVS te verlichten en te helen. Ik zal verschillende inzichten en mijn eigen ervaringen delen, alsmede de boodschappen die ik ontvangen heb en de beelden die mij getoond zijn via mijn derde oog (spirituele oog) tijdens mijn eigen helingsproces.

Ik heb in een eerder blog al eens geschreven dat ik een groot deel van mijn leven ernstig ziek ben geweest. Uiteindelijk leerde ik soul healing kennen zoals dat door Dr. en Master Zhi Gang Sha wordt onderwezen en stap voor stap begon ik me beter te voelen. Afgelopen vier maanden echter, voelde het alsof ik een enorme terugslag had. Vele symptomen kwamen terug. Deze keer was het echter niet een werkelijke terugslag of terugkeer van mijn ziekte, maar bleek het te gaan om heling op een veel dieper niveau. Gedurende die tijd heb ik een dieper bewustzijn gekregen en vele diepe inzichten over de aandoening waar ik al 22 jaar mee te maken heb. Ik wil graag een deel hiervan delen.

Toen ik in 1994 ziek werd, ben ik uiteraard naar de dokter gegaan. De dokter heeft onderzoek gedaan en vertelde me uiteindelijk dat ik een virus had, het Epstein Barr Virus, en dat dat vanzelf moest genezen. Er was op dat moment geen behandeling. Toen het virus anderhalf jaar later eindelijk niet langer aantoonbaar aanwezig was, zei mijn dokter dat ik nu beter was. Ik voelde me echter slechter dan ooit.
Toen ik mijn dokter bleef bezoeken omdat ik me werkelijk niet beter voelde, werd me gezegd dat het allemaal tussen mijn oren zat, of dat ik er maar mee moest leren leven en nog meer van dat soort dooddoeners, die me duidelijk maakten dat de dokter op dat moment geen antwoord had op al mijn vragen en dat er geen behandeling was voor mijn aandoening, die tegenwoordig myalgische encefalomyelitis/ chronisch vermoeidheidssyndroom (ME/CVS) wordt genoemd.
Toentertijd zei hij me zelfs dat ik een jonge meid was en hij de dokter, die had gestudeerd, dus ik moest hem maar geloven. Maar diep van binnen voelde ik dat hij verre van gelijk had en dat er iets ernstig mis was en ik zeker niet gezond was.
Ik weet dat er velen, zeer velen zijn die zich hierin zullen herkennen. Van de ene dokter naar de andere therapeut en geen enkele verlichting of antwoord op je vragen vinden. En je voelt je iedere dag alsof je door een vrachtwagen bent aangereden.

Na vele jaren van ernstig ziek zijn leerde ik soul healing kennen en begon ik me langzamerhand beter te voelen. Veel beter dan ik me in lange tijd had gevoeld. Ik had echter ook nog een lange weg te gaan, voordat ik werkelijk het leven zou kunnen leiden waar ik zo van droom.
Dus vroeg ik mijn Shi Fu’s op een dag wat ik zou kunnen doen om sterker en gezonder te worden. Omdat ik open spirituele kanalen heb, ontvang ik vaak heldere boodschappen, maar ik heb ook geleerd dat je echt voorzichtig moet zijn met wat je vraagt, omdat de zielenwereld altijd luistert en je niet altijd krijgt waar je om gevraagd hebt op een manier zoals je dat had gehoopt.

Toen ik vroeg om sterker te mogen worden, zodat ik meer mensen zou kunnen helpen en bereiken, ontving ik een prachtig geschenk en werden mijn spirituele kanalen verder geopend. Het helend vermogen dat vanuit de zielenwereld door mij heen gaat wanneer ik healings mag geven (ik ben slechts een kanaal, zij doen al het prachtige werk!) is groter geworden, mijn derde oog ontvangt meer beelden en ik krijg meer en gedetailleerdere informatie door. Daar ben ik bijzonder dankbaar voor en heel blij mee, maar mijn lichaam moest zich hier wel aan aanpassen aan al die hoge frequenties. Ik wist dat het nodig was om op een veel dieper niveau te helen.
Healing vindt soms onmiddellijk plaats en is dan heel fijn en prettig, soms is het een proces waar je doorheen moet gaan en wat bijzonder pijnlijk kan zijn. Allebei is goed en waardevol. Ik heb meermalen onmiddellijke verlichting van mijn klachten ervaren, maar ook perioden van pijnlijke transformatie doorgemaakt. Deze perioden zijn soms verre van gemakkelijk, maar ze brengen wel vele diepe inzichten met betrekking tot wat je moet weten, wat je dient te veranderen, wat je diep in jezelf mag helen om zo vooruit te kunnen op jouw helende reis. Want het is werkelijk een reis.

De afgelopen vier maanden vroeg ik dus om sterker en gezonder te mogen worden. Wat ik ontving was een heel diepgaand helend proces dat me tijdelijk weer terug bracht in de dagen waarvan ik dacht dat die tot het verleden behoorden. De dagen dat ik op bed lag, heel ziek en zwak was en heel erg veel pijn had. In het begin was ik bang dat het een terugslag was, dat ik een fase had bereikt waar mijn lichaam niet langer om kon gaan met waar ik om had gevraagd. Maar daarna realiseerde ik me dat ik een geschenk had ontvangen om even terug te gaan naar die tijd, om zo de pijn en alle problemen van toen waar ik op dat moment niet mee om kon gaan, dieper te verwerken en alle herinneringen een plek te geven. Toentertijd wist ik niet hoe en kon ik het dus niet aan.
Nu was ik echter sterker en wijzer. Ik had zo veel kennis vergaard over hoe ik mezelf kon helen. En wellicht nog belangrijker, mijn spirituele kanalen waren nu nog verder open en ik wist dus dat ik niet alleen was, dat er prachtige zielen waren die me zouden helpen.
De symptomen waren dus wel hetzelfde, maar de situatie was compleet anders.
Toch kan ik niet zeggen dat het makkelijk was, maar ondanks dat was ik nu in staat om al die kleine doosjes, dozen van Pandora zoals ik ze noem, te openen. Dozen die ik zorgvuldig had afgesloten in het verleden om zo te overleven. Dozen gevuld met pijn; dozen gevuld met emoties waar ik niet mee om kon gaan; dozen gevuld met herinneringen die ik geprobeerd had te vergeten.
Om mezelf verder te helen moest ik herinneren, terug gaan in de tijd, om al die dingen in die ontelbare dozen te verwerken. Ik moest licht brengen in het donker teneinde mijn gezondheid naar een hoger level te brengen.


In onze lichamen liggen onderdrukte herinneringen op celniveau, oude onverwerkte emoties en problemen waar lange tijd geen aandacht aan is besteed opgeslagen. Je lichaam vraagt je om deze oude blokkades onder ogen te zien en los te laten, opdat je lichaam en je hele wezen op natuurlijke wijze kunnen genezen.  
~ Brandon Bays ~

Het eerste wat ik moest verwerken was het verhaal dat me verteld was, dat ME/CVS tussen mijn oren zat. Dat ik klaagde. Dat het geen werkelijkheid was.
Hoeveel mensen hebben hiermee te maken (gehad), dat ze van de ene naar de andere dokter gaan, het ene onderzoek na het andere ondergaan, de ene naar de andere test hebben, maar zonder enig resultaat.
Velen vertrouwen alleen op wat ze kunnen observeren, wat ze kunnen meten, wat ze kunnen testen of wat bewezen is. Dokters zijn daarvoor opgeleid. En alles wat niet gezien, gemeten en bewezen kan worden, daar wordt dus vaak niet in geloofd.
Het heeft ertoe geleid dat ik in ontkenning moest leven, dat ik lange tijd een masker gedragen heb. Het heeft er ook toe geleid dat ik een diep gevoel van schaamte met me meedroeg. Een gevoel dat de persoon die ik was, met de aandoening die ik heb, niet gezien werd voor wie ze werkelijk was. Ik was ernstig ziek, maar het voelde alsof mijn ziekte niet serieus werd genomen. Alsof ik niet serieus werd genomen. Er werd me verteld dat mijn lijden werd veroorzaakt door het proces wat zich tussen mijn oren afspeelde….
Maar ik heb altijd geweten dat er veel meer aan de hand was. Dat het werkelijkheid was. Dat de dokters alleen geen idee hadden wat nu precies de oorzaak was. Het was een gebrek aan kennis wat het werkelijke probleem veroorzaakte, niet mijn geest die zich van alles inbeelde.
Ik wist dat er een oorzaak was en een manier om op te knappen. En dat het NU beschikbaar was, niet pas in de toekomst. Ik ontving zoveel informatie via mijn spirituele kanalen. Het was alleen nog niet de juiste tijd, waarin dat ook werkelijk begrepen werd.

In de afgelopen maanden heb ik veel op internet gelezen. Ik wilde weten of de wetenschap nu verder was en of er nu een manier was in de medische wereld om met deze aandoening om te gaan. Ik was heel blij om te lezen dat er nu meer erkenning is en dat er meer aanwijzingen zijn voor een fysieke oorzaak dan er 22 jaar geleden waren.
Maar het deed me heel erg veel verdriet om te lezen dat vele mensen nog altijd te horen krijgen (en dat daarom ook zo geloven), dat er nog geen manier is om ME/CVS te helen.
Dat velen nog steeds hopen op een medische doorbraak of op een medicijn. Dat velen heel erg ziek zijn, maar ervan overtuigd zijn dat ze niet op kunnen knappen op dit moment. Heel misschien in de toekomst als de wetenschap verder is en de medische testen voor medicijnen zijn goedgekeurd, maar nu nog niet.
Er zijn toch ook nog steeds veel mensen in gevecht om erkenning te krijgen voor hun klachten.
En de statistieken die ik las, spreken over het verdrietige aantal van waarschijnlijk meer dan 17 miljoen mensen wereldwijd, dat aan deze aandoening lijdt en de meesten van hen krijgen nog altijd geen medische behandeling omdat de dokters nog altijd geen antwoorden hebben. Ik herhaal nog maar eens, 17 miljoen mensen….

Ik vond ook twee citaten, die bijna nog pijnlijker zijn om te lezen:

“Het grootste deel van mijn HIV patiënten is gezond en sterk, dankzij drie decennia van intensief en excellent onderzoek en een investering van miljarden dollars. Veel van mijn CVS patiënten daarentegen zijn verschrikkelijk ziek en niet in staat om te werken of voor hun gezin te zorgen. Ik verdeel mijn klinische tijd tussen deze twee ziektebeelden [AIDS en CVS] en ik kan je zeggen dat als ik moest kiezen tussen deze twee ziektes (in 2009) ik liever HIV zou hebben dan CVS, waar één (tot vier) miljoen mensen in alleen de Verenigde Staten mee te maken hebben en welke aandoening slechts een fractie van de onderzoeksgelden toegewezen heeft gekregen. – Dr. Nancy Klimas, AIDS en CVS onderzoeker en klinisch medicus aan de Universiteit van Miami.

“[CVS patiënten] voelen zich iedere dag zoals een AIDS patiënt zich voelt 2 maanden voor zijn overlijden; het enige verschil is dat de symptomen onophoudelijk door kunnen gaan gedurende decennia” – Prof. Mark Loveless, Hoofd van de kliniek voor AIDS en ME/CVS patiënten aan de Universiteit voor gezondheidswetenschappen in Oregon.

Dat laatste citaat raakte me diep, omdat ik ook in die situatie heb gezeten, onder die omstandigheden heb geleefd, dag in dag uit, zonder me beter te voelen, zonder het vooruitzicht dat het snel zou eindigen,…. want dat deed het niet.

Ik ben heel dankbaar dat deze lijdensweg die ik ben gegaan een afslag heeft en dat ik de antwoorden waar ik naar op zoek was gevonden heb ik het onderricht, zoals dat door Dr. en Master Zhi Gang Sha wordt gegeven.
Ik wil graag mijn ervaringen delen om zo hoop en inspiratie te geven, om je aan te moedigen en om meer bewustzijn te creëren dat er hoop is in spirituele healing. Vele mensen geloven daar (nog) niet in, omdat het niet wetenschappelijk aantoonbaar is. Maar dat betekent niet dat het niet reëel is.
Je kunt liefde ook niet meten. Maar als je diep in je hart voelt, dan kan je liefde voelen. Het is werkelijkheid. Het is daar. Toch kan het niet gemeten of getest worden. Je kunt het alleen zien in de ogen van een persoon of dier of het voelen in je hart.
Voor mij is dat hetzelfde met spirituele healing. Voor mij is het werkelijkheid. Voor vele mensen die open staan en bewust zijn is het werkelijkheid, maar het kan niet gemakkelijk aangetoond worden via de wetenschap. Maar je kunt het zien in mijn gezicht en ik kan het absoluut voelen in mijn lichaam.
Het betekent niet dat ik me afzet tegen de wetenschap. Ik geloof werkelijk dat ze goed werk verrichten. Het is belangrijk om te weten hoe het lichaam functioneert en waar het uit is opgebouwd. En dokters zijn in staat om geweldige dingen te doen voor vele mensen. Maar ze hebben helaas niet alle antwoorden en oplossingen voor het genezen van ME/CVS. Heel veel moet nog ontdekt worden.

Maar ik ben niet bereid om te wachten tot de wetenschap zover is dat ze alle antwoorden gevonden hebben waar ze naar op zoek zijn. Dit is mijn leven! Ik heb iedere dag te maken met de verstrekkende gevolgen van deze aandoening. Ik heb geen tijd om 5, 10, 20 jaar te wachten totdat de wetenschap genoeg fondsen heeft gecreëerd voor onderzoek, of voldoende bewijs heeft gevonden om aan de strikte regels voor het goedkeuren van medicijnen te voldoen.
Ik wil graag nu een beter leven! Niet pas in de toekomst…. Ik heb al 12 jaar binnen en grotendeels liggend doorgebracht. Er is een groot verschil tussen in leven zijn en leven! Ik wil ook graag mijn leven leven! Soul healing heeft mij die keuze voor een beter leven gegeven.
Als jij zou kunnen kiezen, zou je dan nu iets willen doen, of wil je liever wachten op bewijs?
Voor zover ik dat heb ervaren, is spirituele healing veel verder dan wat de wetenschap nu kan aantonen.
Waarom dus niet deze krachtige wijze van healing gebruiken om je dagelijkse leven nu te verbeteren door meer over deze vorm van healing te leren en het toe te passen.

Soul healing draait om het vinden van datgene wat echt ten grondslag ligt aan ziekten en andere problemen die we in het leven ervaren. Als we ziek zijn, twijfelen we soms of ons lichaam in staat is om zichzelf te helen en we verliezen ons vertrouwen in het wonderlijke zelfhelend vermogen van onze ziel, ons hart, onze geest en ons lichaam. Maar als we onze ziel, ons hart, onze geest en ons lichaam geven wat het nodig heeft, kan het doen wat het moet doen en zichzelf herstellen.
Misschien dat je nu een stemmetje hoort dat je zegt dat het onmogelijk is, of riskant is, of zinloos is of vele andere argumenten om het niet te proberen.
Maar ik kan je zeggen dat het de beste beslissing is die ik in mijn leven gemaakt heb. Het heeft me heel erg veel gebracht en het brengt me steeds meer, en ik geloof dat het ook veel voor jou kan doen. Maar het is en blijft uiteraard jouw eigen keuze!

Ik nodig je uit om vaker terug te keren naar dit blog, waar ik mijn ervaringen met Soul Healing en de inzichten die ik verkregen heb tijdens mijn helende reis zal delen. Wellicht helpt het jou ook verder.

In mijn volgende blog zal ik een aantal herinneringen delen uit die dozen van Pandora van hoe een leven met ME/CVS er voor mij uitzag.


In liefde en licht, Barbara

~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Gecertificeerd Soul Healer, Soul Teacher, Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder
Telephone: 0031 (0) 6400 35 367






Soul Healing and ME/CFS - part 1:
IS IT POSSIBLE TO FEEL BETTER?







Painful experiences in life are not meant to cause us to suffer, but to teach us something about ourselves and to make us stronger.  

~ Melanie Moushigain Koulouris ~ 








Today one of my spiritual guides, or Shi Fus like I call them, was standing in front of me during one of my practices. I saw his beautiful bright golden light filling my whole body and he said:

Transformation of the whole body is taking place, damage is being repaired. Golden light fills up the broken pieces to repair, to heal, to transform what was once broken. It is there to bring you forward on your journey to Tao. Use this gift of my greatest love, to serve, to help heal the broken, to inspire the ones who are lost. Write down your experiences.



So let me start a new series on my blog today, how soul healing can help improve and heal a condition like ME/CFS. I will share more of my insights, my experiences, the messages I received and the images which were shown to me through my third eye (spiritual eye) during my own healing process.

I shared in a previous blogpost that I have suffered a great part of my life in a very serious way. Then I learned about Soul healing as it is taught by Dr. and Master Zhi Gang Sha and step by step I started to feel better. The past four months however felt like a huge relapse. Many symptoms came back. Only this time it was not a relapse or return of my sickness, it was actually healing on a much deeper level. During that period I received so much more awareness, so many more deep insights about my condition that I suffer from for over 22 years.
I would like to share a part of it.

At the time that I became sick, in 1994, I of course went to see a doctor. The doctor did many tests and said to me that I had a virus, the Epstein Barr Virus, and that it needed to heal by itself. There was no cure at that time.
By the time that the virus finally couldn’t be detected by the medical tests, 1,5 years later, my doctor told me I was healed.
However I felt worse than before.
When I continued to visit my doctor because I really didn’t feel better at all, I was told it was all in my mind, or that I had to live with it, and so many more things that showed me that at that time the doctor had no answers to my questions, no treatment for the condition I had and which nowadays is called myalgic encephalomyelitis/ chronic fatigue syndrome (ME/CFS).
He even told me that I was just a young girl and he was the doctor, he had studied so I had to believe him. But deep down inside there was this feeling that he wasn’t right at all and that something was seriously wrong and I was far from being healed.
I know many, many people out there, can relate to this. Going to one doctor or therapist after the other, and finding no relief, no answers and still feeling like being hit by a truck each and every day.

After many years of being extremely sick I found out about Soul healing and I slowly started to feel better. Much better than I had felt for a long time, but I still had a long way to go to truly be able to live the life that I am dreaming of.
So I asked my Shi Fus one day what I could do to get stronger and healthier.  Having open spiritual channels I often receive very clear messages, but I also learned that you need to be truly careful what you ask for, because the soul world is listening and you do not always get what you want in the way you are hoping for.

When I asked to be stronger so I could reach out and help more people, I was given an amazing gift of further opening of my spiritual channels. The healing power coming from the soul world that goes through me during offering healings (I am just a channel, they do all the beautiful work!) is more powerful, my third eye is able to see more images, and I am able to receive more detailed information. I am extremely grateful for and happy with this gift, but my body needed to adjust to all these higher frequencies. I knew it was needed to heal on a much deeper level.
Healing sometimes is instant and easy, sometimes it is a process that you have to go through and it can be very painful. Both is wonderful. I have experienced instant relief many times, but I also experienced painful episodes. These episodes are sometimes not easy at all, however they bring lots of deep insights of what you need to know, what you need to transform, what you need to heal, in order to move forward on your healing journey. It truly is a journey.

In the last 4 months I asked for being stronger and healthier. What I received was a very deep healing process which brought me temporarily back to the old days. The days that I was bedridden, very sick and weak and in a lot of pain. First I was very scared to have a relapse. To have entered a stage where my body couldn’t cope with what I had asked for.
Then I realized what a gift has been given to me, to go back to those times, so I could deal with all the pain, all the issues, all the memories that I couldn’t deal with before,  because I had no idea how to handle it, or how to heal it.
Now I was so much stronger, so much wiser, I had so much more knowledge of how to heal myself. And most of all I was extremely privileged to have more open spiritual channels and to understand that I wasn't alone, that tehre were many souls there to help me heal.
The symptoms felt the same, yet the situation was totally different! Still I can't say that it was easy, but I was able to open many of these little boxes inside of me, Pandora's boxes like I use to call them. Boxes that I had carefully closed in the past in order to survive. Boxes filled with pain, boxes filled with emotions I couldn’t deal with, boxes filled with memories that I had tried to forget.
In order to heal, I had to remember, go back and deeply heal what was inside of all these boxes. I had to bring the light to all the darkness in order to bring my health to a higher level.



Stored inside our bodies are repressed cell memories, old unresolved emotions and long-standing unaddressed issues. Your body is asking you to face and release these old blocks, so that your body and being can begin to heal naturally.

~ Brandon Bays ~

First thing I needed to heal was this story I was told, that ME/CFS was all in my head. That I was just complaining. That it was not real.
How many people have gone through this process, going from one doctor to the other, having one test after the other, one examination after the other, without results.
Many people only trust what they can observe, measure, test, and proof. Doctors are trained to do so. And what cannot be seen, measured or proved, they often do not believe.
It has caused me to live in denial, caused me to act for a long, long time. It brought me a deep feeling of shame too. A feeling that the person I was, with the condition I have, was not seen for who she really is. I was seriously ill, but didn’t feel my sickness was taken seriously. I was not taken seriously. My suffering was said to be created by my mind….
Yet I have always known deep in my heart that there was more. That it was real. And that the doctors only had no idea about the root cause. It was the lack of knowledge that caused a problem, not my mind.
I knew there was a rootcause and a way to heal. And that it is available NOW. Not in the future. I received so much information through my spiritual channels. It only wasn’t the time yet, to truly be understood.

In the past few months, I have read a lot on the internet. I just wanted to know if science is more advanced now and if there is a way to heal in the medical world. I was very happy to read there is more recognition now and more indications for a physical cause then there was 22 years ago.
However, it broke my heart to read that many people are still being told and therefore believe, that there is no way to heal ME/CFS yet.
That many of them are still hoping for a medical breakthrough or a medicine. That many of them are very sick, but are convinced they cannot heal right now, maybe in the future, when science is more advanced or the medical tests on medications are approved.
And many still have to fight for recognition of their condition.
And the sad numbers in the statistics show that right now there are probably over 17 million people worldwide suffering from this condition
and still most of the people do not get any medical treatment, because the doctors don't have the answers yet. I repeat again, 17 million people….  

I also found two quotes, which were even more painful to read:

“My H.I.V. patients for the most part are healthy and hearty thanks to three decades of intense and excellent research and billions of dollars invested. Many of my C.F.S. patients, on the other hand, are terribly ill and unable to work or care for their families. I split my clinical time between the two illnesses [AIDS and CFS], and I can tell you if I had to choose between the two illnesses (in 2009) I would rather have H.I.V. But C.F.S., which impacts a million [to 4 million] people in the United States alone, has had a small fraction of the research dollars directed towards it.” —Dr. Nancy Klimas, AIDS and CFS researcher and clinician, University of Miami


“[CFS patients] feel effectively the same every day as an AIDS patient feels two months before death; the only difference is that the symptoms can go on for never-ending decades.” —Prof. Mark Loveless, Head of the AIDS and ME/CFS Clinic at Oregon Health Sciences University


The last quote really touched me, because I have been in that situation too, living in these kind of circumstances, day after day, without feeling better, or the perspective that it will end soon….. because it didn’t.

I am very grateful I found a way out of this suffering and I found the answers I was looking for in the teachings given by Dr. and Master Sha.
I would like to share my experiences, to bring hope, to inspire, to encourage you and to create more awareness that there is hope in spiritual healing. Many people do not believe in this (yet) because it cannot be measured by science. Yet it doesn’t mean that it is not real.
You cannot measure love either. But when you feel deep down in your heart, you can feel love. It is real. It is there. But it cannot be measured or tested. You can only see it in the eyes of a person or animal, or feel it in your heart.
For me it is the same with spiritual healing. It is real for me, real for many people who are open and awake, yet it cannot be easily measured by science yet. But you can see it in my face, and I can surely feel it in my body.
It doesn’t mean I am against science. I do believe they do a great job. It is very important to know how the body works and what it is made of. And doctors are able to do great things for many people. However, they unfortunatley do not have all the answers and solutions for healing ME/CFS. Much still needs to be discovered.

But I am not willing to wait for the time that science has found all the answers they are looking for. This is my life! I have to deal with the far-reaching implications of this condition every day. I don’t have time to wait 5, 10, 20 more years until science has created enough funding for research, found enough evidence to pass the very strict rules for approval of new medicines, etc.
I would like to have a better life now! Not in the future….. I already spent 12 years inside, most of the time lying down. There is more in life, There is a big difference between being alive and living a life! I would like to live! Soul healing gave me that choice for a better life.
If you could choose, would you like to do something now, or do you want to wait for proof?
In my experiences, spiritual healing is far ahead compared to what science can do now.
So why not use this powerful way of healing and start to improve your daily life right now by learning more about this kind of healing.

Soul healing is about finding the underlying causes of our illnesses and other problems we experience in life. When we are sick, we sometimes doubt if our body is able to heal, and we lose faith in the miraculous self-healing abilities of our soul, heart, mind and body. But when we give our soul, heart, mind and body what it needs, it can do its job and heal itself.
Maybe you hear a funny voice in your head right now, telling you that it is impossible, or it is risky, or pointless or many more reasons not to try.
But I can tell you that it has been the best decision I have made in my life.  It has brought me great benefits and it still brings more, and I believe you can receive great benefits too. But of course it is and will be your own choice!

I invite you to come back to this blog more often, where I will share my experiences with Soul Healing and the insights I received on my healing journey. Maybe they can help you on your journey as well.

In my next blog I will share some of the memories inside the Pandora's Boxes of what living with ME/CFS looked like for me.

With love and light, Barbara 

~ True beauty is revealed only if there is light from within ~

Certified Soul Healer, Soul Teacher, Soul Communicator (Readings Akashic Records) en Guan Yin Lineageholder
Telephone: 0031 (0) 6400 35 367




 

No comments:

Post a Comment