Friday 31 December 2021

Terugblik 2021: Jaar van Geloof, Hoop en Liefde πŸŽ‡ 2021 in Retrospect: Year of Faith, Hope and Love

 ~ for English please scroll down halfway through this page ~


Terugblik 2021: Jaar van Geloof, Hoop en Liefde


Lieve lezers,


De dag voor kerst ontving ik een berichtje van iemand die me schreef: "Barbara ik weet dat je veel hebt moeten doorstaan het afgelopen jaar, maar je bent er nog en dat zegt wel wat!"
En dat raakte precies hoe het voor mij voelt op dit moment: Dankbaar voor het leven dat door me heen stroomt en voor alles wat 2021 me heeft gebracht.

Ik kijk terug op een jaar vol uitdagingen en ik ben heel diep gegaan op sommige momenten, maar nu ik terugblik zie ik vooral al het goede wat er uit voortgekomen is. En als ik dan de kernwoorden voor 2021 wil beschrijven, moet ik steeds denken aan een kettinkje wat ik had toen ik jong was met de 3 bedeltjes van geloof, hoop en liefde eraan.

GELOOF/VERTROUWEN ✝️

De uitdagingen waar ik mee te maken had afgelopen jaar brachten me soms echt op mijn knieΓ«n. Hoe los ik dit nu weer op? Met mijn logische verstand en al mijn voorgaande ervaringen zag ik geregeld echt geen oplossing meer. Het vroeg me om heel diep te vertrouwen. Vertrouwen op de wijsheid van mijn ziel. Vertrouwen op God, Tao, de Bron, het universum, wat voor naam je er ook aan wenst te geven. Vertrouwen dat de oplossing komen zou als ik de signalen die ik kreeg zou volgen.

De situaties in 2021 leerden me om nog dieper te vertrouwen, juist in tijden waarin de grond onder mijn voeten was weggeslagen en ik nieuwe manieren moest vinden. Ergens… in de diepte, in de hoogte of weet ik veel waar.
De veranderende omstandigheden het afgelopen jaar vroegen me op een andere manier te gaan werken. Een wijze waarvan ik niet wist hoe die zou uitpakken maar wat me uiteindelijk meer financiΓ«le mogelijkheden bracht dan ik had kunnen inschatten.
Het verlies van vriendschappen, cliΓ«nten, contacten die me dierbaar waren geworden, leerden me dat waar sommigen gaan, anderen komen en dat er altijd mensen zijn en ik nooit alleen ben. Hulp, aandacht, liefde komt in vele vormen.
De operatieve ingreep waarbij de verdoving niet werkte, leerde me dat ik sterker was en meer kon hebben dan ik voor mogelijk hield.
Het feit dat velen geen antwoord hadden op de medische problemen waar ik mee kampte, leerde me dat als ik vertrouw op mijn ziel, mijn open spirituele kanalen en de zielenwereld en alle informatie die daar voorhanden is, dat ik zelf vele antwoorden vinden kan en dat mijn lichaam meer veerkracht heeft en zelfhelend vermogen dan men mij heeft doen willen geloven.
En al wat ik moest doen was geloven dat het goed zou komen. Vertrouwen dat er een oplossing is. Dat het vroeg of laat aan mij getoond zou worden als ik de aanwijzingen die ik kreeg zou volgen.


HOOP 

En iedere oplossing die ik vond of aangereikt kreeg bracht een sterker gevoel van hoop. Hoop doet leven zeggen ze. Hoop geeft een reden om elke dag wakker te worden met een dankbaar gevoel en om tegen jezelf te zeggen: Ik geef niet op, eens zien wat deze dag brengen gaat. Het helpt om verankerd te blijven, verbonden te blijven met het leven en de mogelijkheden die het brengt. Het heeft me nog meer doen realiseren dan ik al deed, dat alles kan veranderen in 1 seconde. Datgene wat je hebt kan zomaar verdwijnen, maar ook datgene wat je mist kan zomaar komen! In 1 seconde kan alles anders zijn. Het heeft me geleerd om meer in het moment te leven dan ooit en ieder moment te omarmen. Om datgene wat in mijn hart leeft en wat geleefd wil worden, meer en meer te voelen en om vol vertrouwen en hoop uit te zien naar wat komen gaat.

LIEFDE πŸ’Ÿ

En er kwam steeds meer, waaronder een steeds groter gevoel van onvoorwaardelijke liefde. Liefde voor mezelf, voor mijn ziel, voor het leven, en voor anderen. Het gevoel van innerlijke rust wat ik nu geregeld heb, heb ik nooit eerder in mijn leven zo diep gevoeld. 
Het is bijzonder om te voelen dat ik steeds meer liefde kan voelen voor mezelf. Liefde voelen voor een ander was nooit een probleem, maar die liefde voor mijn eigen ziel was nooit echt in de diepte aanwezig omdat ik van kinds af aan zo anders was dan de kinderen om me heen. En 'anders zijn' maakte dat ik er nooit echt bij hoorde. De lockdown en de vele momenten van bezinning brachten me tot diepe vragen als: Waarvoor is mijn ziel hier, wat wil ze, wat heeft ze te geven en hoe ga ik dat verwezenlijken onder de huidige omstandigheden?
De antwoorden brachten een diepere waardering voor mijn eigen ziel, voor wat ik kan doen en brengen.


Stap voor stap ben ik door vele zware momenten gegaan om er sterker uit te komen.
De tegenslagen lieten me voelen hoe krachtig mijn ziel is en hoezeer ik het leven lief heb.
De diepe tranen van verdriet die ik gehuild heb, hielpen om meer en meer los te laten en me te kunnen openen voor wat er komen wilde.
De vele momenten dat mijn hart brak, verder en dieper dan voorheen, brachten me naar meer heelheid en meer diepgang en zorgde ervoor dat ik me nog verder kon openen voor mezelf en anderen.
De vele momenten dat het zo donker leek om me heen, lieten me zien waar het licht het sterkste was.
De vele uitdagingen brachten me een schat aan ervaring waar ik uit putten kan in het verdere vervolg van mijn levenspad.
De hulp en liefde van anderen in zovele vormen leidden ertoe dat ik mezelf met andere ogen kon leren zien. 
Al wat ik het afgelopen jaar heb moeten loslaten, bracht me een diepere dankbaarheid voor al wat ik had, heb en wat er nieuw gekomen is.
Waar ik dacht te verliezen, bleek er alleen maar ruimte gecreΓ«erd te worden voor meer en beter dan ik kon vermoeden.


DAG 2021! πŸ‘‹πŸ»

Met dankbaarheid kijk ik terug op alle uitdagingen en giften die ik kreeg om te leren en te groeien, om te ontvangen en te geven, om me dieper te verbinden met datgene wat groter is dan het individu.

Het afgelopen jaar heeft me nog meer dan voorheen doen inzien dat al wat we hebben is het NU. Alleen in het NU kunnen we de resultaten van het verleden veranderen en de dromen van morgen vorm geven. Volg die droom, luister naar de zachte fluistering van je ziel, (of de harde roep als je al te lang niet luisteren wilt πŸ˜‰ ) en durf die stem die diep van binnen klinkt te volgen, want morgen of volgende week is nooit een zekerheid.

2021 bracht heel veel veranderingen. Verandering is niet altijd makkelijk, maar kan leiden tot iets heel waardevols. En dat is wat ik voel diep van binnen, dat het afgelopen jaar me groei bracht op vele, vele manieren en dat het slechts een begin is.

Dank je wel 2021 voor alles wat je me gebracht hebt.
Dank je wel mijn lieve ziel voor wie je bent.
Dank je wel aan alle zielen in de zielenwereld die me zo sterk en krachtig hebben begeleid in het afgelopen jaar. Dank voor jullie vertrouwen in mij. Zonder jullie zou ik niet zijn wie ik nu ben en wellicht wel helemaal niet meer hier zijn.
Dank je wel aan alle lieve mensen die me zoveel gegeven hebben in welke vorm dan ook.

Ik ben dankbaar dat ik nog steeds hier ben en dit leven weer een jaar langer leven mocht!

DΓ Γ Γ g 2021! Je bent een jaar om te herinneren!




WELKOM 2022! 🀝

2022 gaat meer brengen! Dat is wat ik voel in ieder deel van mij!
2022 gaat meer kansen, meer groei, meer vertrouwen, meer hoop, meer liefde en meer afstemming brengen.
Betekent het dat ik geen pijn, falen, uitdagingen of een gebroken hart meer hebben zal dan? Nee, zeker niet.

Maar het leven is om te groeien als ziel. En zoals een leraar van mij zo vaak heeft gezegd, juist in uitdagende tijden kun je de grootste groei als ziel doormaken. En dat de huidige tijden uitdagend kunnen zijn zal niemand zijn ontgaan, toch? πŸ€”
Maar je kunt kiezen om je vast te laten zetten in de uitdaging, of je op creatieve wijze te openen voor de oplossing, dat is wat ik mezelf steeds voorhoudt. Waar ligt de groeimogelijkheid. En als je ziel groeit zal daarna je hart, je verstand, je energie en de materie moeten kalibreren en dat is ook niet altijd even makkelijk.

Maar mijn ziel vraagt me telkens opnieuw om haar te laten groeien, om mijn hart verder te openen voor de liefde en om het leven door me heen te laten stromen. Om mee te gaan in de flow. Om de dromen die diep in mijn hart en ziel verankerd liggen, waar te maken. One way or the other.

Het pad van mijn ziel, dat leidt naar mijn dromen, is echter geen geplaveid, makkelijk begaanbaar en overzichtelijk pad. Dat moge zo langzamerhand meer dan duidelijk zijn πŸ˜†
Het is ook niet het gangbare pad wat velen al gelopen hebben.
Het vraagt me om continue “out of het box” te denken en te handelen, om “buiten de lijntjes te kleuren”, om creatiever te zijn dan ik ooit eerder was. 
Het vraagt van me om het pad van anderen als inspiratie te gebruiken, doch vervolgens mijn eigen pad te creΓ«ren en te gaan, ook als dit me geregeld door de bush bush brengt vol doornstruiken en grote rotsblokken op de weg. Of als anderen niets begrijpen van mijn keuzes en me proberen te veranderen in iemand die ik niet ben. Het is niet altijd even makkelijk op dat pad, maar saai is het daar in ieder geval niet πŸ˜‰

De keuzes van mijn ziel dagen me telkens uit om nog meer te vertrouwen en nog meer in afstemming te leven met mijn ziel, in volledige overgave aan mijn hogere zelf, God, Tao, de Bron, het Universum.
De dromen van mijn ziel zijn niet klein en niet makkelijk te realiseren, maar ik kan niet anders dan mijn ziel eren en haar volgen.

Mijn hele leven vond ik het moeilijk om zo anders te zijn dan velen, maar de situatie het afgelopen jaar (en het jaar ervoor) heeft me meer en meer gevraagd om dit ‘anders zijn’ te leren liefhebben en heeft me zelfs tot het punt gebracht dat ik niet anders meer zou willen dan “anders zijn”. Ja echt, geloof het of niet! Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen 😍

En door wie ik ben en door de keuzes die ik heb gemaakt en iedere dag opnieuw maak, kan en mag ik vele anderen inspireren en helpen op hun pad en dat is een groot geschenk dat me oprecht heel blij maakt.
Dank jullie wel aan een ieder die zijn of haar vertrouwen aan mij gegeven heeft in 2021. Door het geven aan, delen met en zorgdragen voor anderen in deze tijd, wordt mijn ziel verder gevoed en gesterkt waardoor ik nog meer kan geven en delen, en zo is de cirkel rond. En ik ben er zeker van dat 2022 nog meer zal brengen om te geven en te delen.

Welkom 2022! Ik zie uit naar wat je me brengen gaat! πŸ’—

Een nieuw jaar met nieuwe paden om te verkennen en/of te creΓ«ren, nieuwe mensen om te ontmoeten, nieuwe inspiratie om te delen, nieuwe kansen om te benutten, nieuwe uitdagingen om van te leren en bovenal nieuwe stappen om te zetten op mijn pad en mijn hart en ziel te volgen om verder te groeien en de zo lang gekoesterde dromen te realiseren.

Ik ben er klaar voor! πŸ™πŸŒŸπŸ’—πŸŒŸπŸ™



Ik wens jullie allen een goede jaarwisseling toe en een nieuw jaar vol vertrouwen, hoop en liefde! 

Luister naar je hart,
Volg je ziel,
Ga daar waar je naartoe geleid wordt; Je ziel en het universum leiden je ergens naar toe om een reden.
En als je besluit om je roeping te volgen, zal het ruimte maken voor jou! 

✨ Maak er een mooi jaar van! ✨

Alle liefs πŸ’•,
Barbara

 

 



True beauty is revealed only if there is light from within ~

Gecertificeerd Soul Healer and Teacher,  Gecertificeerd Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder




****************************************************************************************************


2021 in Retrospect: Year of Faith, Hope and Love 



dear readers,

The day before Christmas I received a message from someone who wrote to me, "Barbara I know you've had to go through a lot this past year, but you're still here and that's saying something!"

And that was exactly how it feels for me right now: Feeling grateful for the life that flows through me and for all that 2021 has brought me.

I look back on a year full of challenges and I went very deep at times, but as I look back I mostly see at all the good that came from it.
As I try to capture this year in some key words, I have to think about a necklace I had when I was young with the 3 charms of faith, hope and love on it.


FAITH ✝️

The challenges I faced last year really brought me to my knees at times. How do I solve this, I sometimes wondered? With my logical mind and all my previous experiences, I sometimes really didn't see a solution anymore. It asked me to have faith. To trust in the wisdom of my soul. To trust in God, Tao, the Source, the universe, whatever name you wish to give it. To trust that the solution would come if I followed the signs I was given.

The situations in 2021 taught me to trust even deeper, especially in those times when the ground had been knocked out from under my feet and I had to find new ways. Somewhere... in the depths, in the heights or I don't know where.

The changing circumstances this past year required me to work in a different way. A way I didn't know how it would turn out but which ended up bringing me more financial opportunities than I could have estimated.
The loss of friendships, clients, contacts that had become dear to me, taught me that where some go, others come and that there are always people around and I am never alone. Help, attention, love comes in many forms.
The surgical procedure where the anesthesia did not work taught me that I was stronger and could deal with more than I thought possible.
The fact that many did not have answers to the medical problems I was facing taught me that if I trust my soul, my open spiritual channels and the soul world and all the information available there, that I can find many answers myself and that my body has more resilience and self-healing ability than I was led to believe.
And all I had to do was believe that it would be okay. To have faith and to trust that there is a solution. That sooner or later it would be shown to me if I followed the directions I was given.


HOPE ⚓

And each solution I found or was handed to me, brought a stronger sense of hope. Hope springs eternal, they say. Hope gives a reason to wake up every day and feeling grateful, and to say to yourself, "I'm not giving up, let's see what this day brings". It helps to stay anchored, connected to life and the possibilities it brings. It made me realize even more than I already did, that everything can change in 1 second. What you have can suddenly disappear, but also what you miss can come out of the blue! In 1 second everything can be different. It has taught me to live in the moment more than ever and to embrace every moment. To feel more and more what lives in my heart and what wants to be lived, and to look forward with faith and hope to what is to come.


LOVE πŸ’Ÿ

And more and more came, including an ever-increasing sense of unconditional love. Love for myself, for my soul, for life, and for others. The sense of inner peace that I now regularly have, I never felt so deeply before in my life. 

It is special to me that I can feel more and more love for myself. Feeling love for others never was a problem, but that love for my own soul was never really present in depth because from childhood I was so different from the children around me. And 'being different' meant that I never really belonged. The lockdown and the many moments of reflection brought me to deep questions like: What is my soul here for, what does it want, what does it have to give, and how am I going to accomplish that under the current circumstances? The answers brought a deeper appreciation for my own soul, for what I can do and for what I have to give. 


Step by step I went through many tough moments to come out stronger.
The setbacks made me feel how powerful my soul is and how much I love life.
The deep tears of sadness I cried helped me to let go more and more and to be able to open myself to what was to.
The many moments when my heart broke, further and deeper than before, brought me to more wholeness and more depth and allowed me to open even further to myself and others.
The many moments when it seemed so dark around me showed me where the light was strongest.
The many challenges brought me a wealth of experience from which I can draw in the further continuation of my life path.
The help and love of others in so many forms led me to see myself with different eyes.
All that I have had to let go of in the past year, brought me a deeper gratitude for all that I had, have and what has become new.
Where I thought I was losing, it only turned out to create space for more and better than I could have imagined.


BYE 2021! πŸ‘‹πŸ»

It is with gratitude that I look back on all the challenges and gifts I was given to learn and grow, to receive and give, to connect more deeply with that which is greater than the individual.

The past year has made me realize even more than before that all we have is the NOW. Only in the NOW can we change the results of the past and shape the dreams of tomorrow. Follow that dream, listen to the soft whisper of your soul, (or the loud call if you haven't wanted to listen for too long πŸ˜‰ ) and dare to follow that voice that sounds deep inside, because tomorrow or next week is never a certainty.

2021 brought a lot of changes. Change is not always easy, but it can lead to something very valuable. And that is what I feel deep inside, that the past year brought me growth in many, many ways and that it is just a beginning.

Thank you 2021 for all you have brought me.
Thank you my dear soul for who you are.
Thank you to all the souls in the soul world who have guided me so strongly and powerfully in the past year. Thank you for your trust in me. Without you I would not be who I am today and may not be here at all.
Thank you to all the dear people who have given me so much in many ways.

I am grateful that I am still here and was allowed to live this life for another year!

Bye 2021! You are a year to remember!




WELCOME 2022! 🀝

2022 is going to bring more! That's what I feel in every part of me!
2022 is going to bring more opportunities, more growth, more faith, more hope, more love and more alignment.

Does it mean I won't have any more pain, failure, challenges or a broken heart then? No, definitely not.

But life is for growing as a soul. And as a teacher of mine has said so many times, it is precisely in challenging times that one can experience the greatest growth as a soul. And that today's times can be challenging won't have escaped anyone's attention, right? πŸ€”

But you can choose to get stuck in the challenge, or creatively open yourself to the solution, that's what I keep telling myself. Where is the growth opportunity? And as your soul grows, your heart, your mind, your energy and matter will have to re-calibrate too and that's not always easy either.

But my soul asks me time and time again to choose for growth, to further open my heart to love and to let life flow through me. To go with the flow. To make the dreams that are anchored deep in my heart and soul come true. One way or the other.

The path of my soul, which leads to my dreams, is not a paved, easily passable and manageable path. That should be more than clear by now. πŸ˜† It is also not the common path that many have already walked. It asks me to continuously think and act "out of the box", to "color outside the lines", to be more creative than I ever was before.
It requires me to use the path of others as inspiration, but then to create and walk my own path, even if this regularly takes me through the bush full of thorn bushes and large rocks on the road. Or when others don't understand anything about my choices and try to turn me into someone I'm not. It's not always easy on that path, but at least it's not boring there. πŸ˜‰

The choices of my soul challenge me time and time again, to trust even more and live even more in alignment with my soul, in full surrender to my higher self, God, Tao, the Source, the Universe.

The dreams of my soul are not small and not easy to achieve, but I cannot help but honor my soul and follow her guidance.

All my life I found it difficult to be so different from many, but the situation this past year (and the year before) has asked me more and more to learn to love this "being different" and has even brought me to the point where I wouldn't want to be different from "being different". Yes really, believe it or not! Never thought I'd say that again. 😍

And because of who I am and because of the choices I have made and continue to make every day, I can and do inspire and help many others on their path and that is a great gift that makes me genuinely very happy.

Thank you to everyone who has given their trust to me in 2021. By giving to, sharing with and caring for others at this time, my soul is further nourished and strengthened, allowing me to give and share even more, and so the circle is complete. And I am sure that 2022 will bring even more to give and share.

Welcome 2022! I look forward to what you will bring me! πŸ’—

A new year with new paths to explore and/or create, new people to meet, new inspiration to share, new opportunities to seize, new challenges to learn from and most of all new steps to take on my path and follow my heart and soul to continue to grow and realize dream so long cherished.

I'm ready for it! πŸ™πŸŒŸπŸ’—πŸŒŸπŸ™



Wishing you all a wonderful New Year's Eve and a new year filled with faith, hope and love! 


Listen to your heart,
Follow your soul,
Go where you are led; Your soul and the universe are leading you somewhere for a reason.
And if you decide to follow your calling, it will make room for you! 


✨ Make it a great year! ✨


All my love πŸ’•,

Barbara


True beauty is revealed only if there is light from within ~


Certified Soul Healer and Teacher,  certified Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) and Guan Yin Lineageholder



 

No comments:

Post a Comment