Monday 23 March 2020

Lockdown / coronavirus: overdreven of overweldigend reëel?

Lieve lezers,

In deze tijd waarin vele landen in de wereld met vergaande maatregelen te maken hebben vanwege het corona virus, komt er nogal veel op ons af. De nieuwsberichten volgen elkaar in rap tempo op. Berichten over het buitenland, berichten over de zorg in Nederland, berichten over alle genomen of nog te nemen maatregelen, maar ook berichten over complottheorieën, 5G, vergelijkingen met "de griep". Zo veel verschillende informatie en iedereen reageert op eigen wijze.

Sommigen vinden alle maatregelen allemaal maar overdreven of hebben een houding van: Het zal mij niet overkomen en gaan daarom het liefst gewoon door met hun normale leven.
Anderen zien het als een tijd waarin we in retraite kunnen en dieper in onszelf kunnen gaan of als een tijd waarin Moeder Aarde kan herstellen.
Weer anderen hebben te maken met financiële zorgen, met zorgen om dierbaren, met verdriet vanwege ziekte of verlies of zijn bang voor wat er komen gaat. 
Wat je reactie ook is, voor iedereen is het normale leven zoals het was, nu (even?) helemaal anders. En niemand weet wat er nog komen gaat. 
Wat we wel weten is dat de situatie in Italië en Spanje geen prettige omstandigheden zijn en dat we ons best moeten doen om in Nederland niet een soortgelijke situatie te krijgen.

Wat ook bekend is, is dat:
Als je in angst gaat of zorgen, je eigenlijk in de laagfrequente energieën gaat. Daarmee heb je de mogelijkheid dat je meer gelijke laagfrequente energieën aantrekt en dat het in feite alleen maar moeilijker wordt. 
Als je je afsluit van alles wat er gebeurt, om jezelf te beschermen, wat een logische reactie is in tijden dat het allemaal wat overweldigend is, kan er echter ook een ongewenst gevolg optreden, namelijk het afsluiten van je hartchakra. Dit heeft op zichzelf vele gevolgen die de meesten liever niet wensen.
In de ontkenning gaan, "oh dat zal mij niet overkomen, ik leef gewoon door zoals ik dat wil", is ook geen wenselijk gedrag. Het egoïsme viert dan de boventoon, en het getuigt niet echt van sociale maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ook het ego zorgt voor sluiting van het hartchakra.   
Als je je echter opent om dieper naar binnen te gaan en in je hart te voelen hoe jij op een positieve wijze wilt en kunt bijdragen aan de ontstane situatie, dan echter ontstaat er ruimte voor hogere frequenties en voor de ziel om te leiden, en voor het omarmen van nieuwe mogelijkheden die deze tijd biedt.  

Dit is een tijd om naar binnen te gaan. Te stoppen met het drukke leven. Letterlijk meer in huis te blijven, maar ook om verbinding te maken met wie je werkelijk bent. Wellicht om dieper te voelen of het tijd is om andere keuzes te maken, om minder vanuit de mind en meer vanuit de ziel te leven. Om iets nieuws te leren. Om te voelen of je nog wel bezig bent op een wijze die echt bij je past. Het is niet alleen een tijd van ingrijpende wijzigingen en verlies van wat er was, het kan ook een tijd zijn van een nieuw begin. 
Dat zie je in de natuur, waarbij de luchtvervuiling is verminderd, het water helderder is, dieren op plaatsen komen waar ze lange tijd niet werden gezien, zoals dolfijnen in Venetië. 

Zelf merk ik dat alles ook voor mij soms nogal overweldigend aanvoelt en vele kanten kent. 
Ik voel geen angst in mij en mijn leven is op dit moment niet heel veel anders dan voorheen omdat ik al thuis en op afstand werkte. Ik zie ook de vele nieuwe mogelijkheden die het mij heeft gebracht en wellicht nog gaat brengen.
Maar tegelijkertijd voel ik me wel op zijn tijd wat overweldigd door alles wat er rondom mij heen gebeurt. Ik ben tenslotte ook maar mens en voel veel van het collectieve veld. 
Ik lees de berichten over het zorgpersoneel en kan me zo goed voorstellen hoe machteloos zij zich soms moeten voelen. Zij zien met eigen ogen wat voor immense impact dit virus kan hebben.
Zelf zie ik het niet van zo dichtbij omdat ik immers op afstand help waar nodig is, maar ik krijg wel veel mee op die manier. Ik hoor en lees de verhalen van cliënten. Ik voel hun emoties of pijn, ja ook op afstand. Ik help waar ik kan en krijg via de healings en readings die ik geef veel mee.
Ik krijg via de gechannelde informatie via mijn spirituele kanalen, informatie op andere wijze. En heb momenteel veel les, dus krijg ook tijdens de lesuren veel informatie over wat er gaande is, wereldwijd, wat er mogelijk komen gaat en hoe daar als soul healer mee om te gaan. 
Het houdt mij eerlijk gezegd op zijn tijd behoorlijk bezig. Ik kijk vanuit mijn visie, mijn achtergrond, ervaring en huidige rol als hulpverlener, en begrijp dan ook weinig van mensen die alle regels aan hun laars lijken te lappen en niet lijken te willen denken aan anderen. Als hun eigen leven maar blijft zoals het is, lijkt het motto. Ik heb moeite om dat gedrag te begrijpen, omdat ik zelf niet zo in elkaar steek. Het zijn nogal ongekende tijden en dat vergt aanpassing en sociale verantwoordelijkheid nemen voor elkaar in mijn ogen, voor iedereen. Ook als je zelf minder risico lijkt te lopen, dan bepaalde kwetsbare groepen, dan nog kan je je gedrag aanpassen om die groepen te ontlasten. En je kunt ook vanuit respect voor de zorgmedewerkers om hen niet nog verder te belasten je gedrag aanpassen. Geen ego, maar denken aan anderen.
Tegelijkertijd zie ik ook al die mooie initiatieven, de saamhorigheid, de zorg voor elkaar, het herstel van de natuur. Ook dat zie ik en dat raakt me dan weer op een positieve wijze. Het maakt me hoopvol dat als deze ingrijpende situatie tot een einde komt, dat er wellicht een liefdevollere samenleving zal zijn en een betere zorg voor Moeder Aarde. 

Ook ik gebruik deze tijd om dieper in mezelf te gaan en te zien hoe ik hier mee om moet gaan. Dit is voor iedereen een nieuwe situatie, dus ook voor mij. En dan, op een moment dat ik even niet meer zo goed weet hoe ik zou kunnen bijdragen, omdat alles wat ik doe zo klein lijkt vergeleken bij de grootsheid van alles wat er gebeurt,  krijg ik onverwachts een email van iemand met wie ik al een aantal jaar fijne uitwisselingen heb. Een email die de kern en de gevoelige snaar zo wist te raken. En de tranen stroomden.  Even ontladen, even loslaten, even tijd voor mezelf, even breken en toegeven dat het wel veel is wat er op me af is gekomen de laatste tijd van alles wat er rondom mij plaatsvindt. Even uithuilen en dan weer met nieuwe moed doen wat ik kan. 
  
Ik deel graag een paar woorden uit deze email met jullie:
"Ik kan me voorstellen dat het zwaar voor je is als je ziet wat er op ons allemaal afkomt en je ook de zwaarte aanvoelt van mensen die in spanning en angst zitten en ernstig ziek zijn of kunnen worden. Je zit er op die manier midden in....
Kan me voorstellen dat je je ook verantwoordelijk voelt met alle voorbereidingen en blessings van Master Sha.....en met je bereidheid om te dienen...
Elke hulpverlener loopt tegen de eigen grenzen aan en de grenzen van wat er mogelijk is....dat merk jij zelf ook als je ziet wat er op je afkomt en wat jouw mogelijkheden zijn....elk lichtje, klein en groot, heeft invloed op de duisternis.....elke keer als je een healing geeft heeft dat invloed op de hulpvrager en op degenen met wie die samenleeft...
Mensen worden ook geleid om jouw hulp te vragen als ze dat zo voelen.....het is altijd op het moment dat de tijd rijp is....ook daar zit Leiding in..."

Dank je wel lief mooi mens, wijze ziel, voor deze prachtige woorden die voor mij op precies het juiste moment kwamen.
Even weer herinnerd worden aan dat wat ik doe, hoe klein het voor mij soms ook voelt, doch in werkelijkheid groots is voor de ander. Hoe machteloos ik me op sommige momenten voel als ik de nieuwsberichten lees en hoe dankbaar ik me voel als ik de feedback van cliënten lees na een sessie.
Elke healing brengt licht in de duisternis en daarin kan ik een bijdrage leveren. Dat is de wijze waarop ik kan en moet handelen. 1 verzoek per keer, 1 mensenleven per keer, en zo zal het licht verspreiden.

De medische wereld kent op dit moment haar grenzen en weet niet hoe ze de vele zieken kunnen helpen. Er is nog geen adequate behandeling.
De zielenwereld heeft meer mogelijkheden dan de medische wereld. Het is nog steeds geen garantie, maar ik heb in de afgelopen jaren gezien dat er heel veel meer mogelijk is dan wij denken en ik blijf doorkrijgen dat ook in deze situatie de zielenwereld daar is om ons allen terzijde te staan.
In de afgelopen dagen heb ik meerdere mensen mogen helpen voor het versterken van hun lichaam, energie en immuunsysteem, opdat ze minder risico's lopen. Ik heb mogen zien met mijn derde oog wat er mogelijk was, en kreeg de berichten door.
Het geeft me enerzijds rust omdat ik weet dat er hulp voorhanden is. Het maakt me dankbaar om iets te kunnen doen. Het maakt me anderzijds wat bezorgd, want hoeveel mensen gaan hulp nodig hebben en hoeveel van hen staan open voor deze vorm van hulp? Want laten we eerlijk zijn, soul healing is niet iets wat iedereen al omarmen kan. Voor velen is het nog een onbekend terrein.

Ik heb geen idee waar dit toe gaat leiden allemaal. Het virus muteert en wat in het begin een "griepje" leek blijkt nu meer en meer mensen ernstig ziek te maken.
We kunnen voorlopig niets anders doen dan onszelf sterk houden. Hoe sterker wij zijn, hoe minder vatbaar we zijn voor ernstige symptomen.


Een aantal mogelijkheden daartoe zijn:
    Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, de tekst '"Someone asked me, "Aren't you worried about the state of the world?" allowed myself to breathe and then said, "What is most most important is not to allow your anxiety about what happens in the world to fill your heart. If your heart is filled with anxiety, you will get sick, and you will not be able to help." -Thich Nhat Hanh'
  • Je kunt via de zelf-helingsoefeningen aan de slag om bijvoorbeeld de spanning te verminderen.
    Om de woorden van Thich Nhat Hanh te gebruiken: Iemand vroeg me, "ben je niet bezorgd over de situatie in de wereld? Ik stond mezelf toe om diep adem te halen en antwoordde toen: "Wat het meest belangrijk is, is dat je niet toestaat dat je angst/spanning over wat er in de wereld gebeurt je hart vult. Als je hart gevuld is met angst/spanning, zal je ziek worden en zal je niet in staat zijn om te helpen".

    Er is momenteel veel angst en spanning in de maatschappij. Als je het niet voelt in jezelf, dan voel je het vast wel vanuit de nieuwsberichten in de media of vanuit het collectieve veld wat er mee gevuld is.

    Anxiety/nerveuze spanning is een emotie die behoort tot het Vuur element.
    In onderstaand blog geef ik je een oefening die je kunt doen om de anxiety / nerveuze spanning te transformeren volgens de technieken in soulfulness.

    Velen zijn bekend met meditatie en mindfulness wat heel goed kan helpen om de mind tot rust te brengen. Soulfulness gaat nog wat dieper en brengt rust in mind, hart en ziel.
    https://myshmjourneytothepurestlight.blogspot.com/2018/02/depressie-angststoornis-en-tao-healing.html  

  • Het is mogelijk om healings te ontvangen ter versterking van het immuunsysteem en de energie of het verminderen van emoties als angst, zorgen, spanning. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb zelf tijdens de opleidingsdagen, healing van Master Sha mogen ontvangen en ik heb mogen ervaren wat het in mij getransformeerd heeft en hoe waardevol deze healingsessies zijn.
    In de afgelopen dagen hebben meerdere mensen mij hier ook om gevraagd. Ik was dankbaar om deze healingsessies te mogen doen. Ik heb gezien en gehoord wat er mocht gebeuren voor hen. 
    Het is zoals hierboven in de email werd verwoord, een manier waarop het licht sterk gehouden kan worden, in onszelf, maar ook voor dierbaren om ons heen. En als ons licht sterk is, zijn we minder vatbaar.
    Daarnaast kunnen uiteraard bestaande klachten aandacht krijgen in de healingsessies. 

Weet dat als jij of iemand in je omgeving met dit virus te maken heeft of gaat krijgen, dat de zielenwereld bereid is om te helpen waar ze kunnen om datgene wat in ons trillingsveld is en ons niet langer dient, om dat te helpen transformeren.

Ik deel graag de link naar mijn vorige blog waarin ik het een en ander uitleg over de mogelijkheden van Tao Healing en Soulfulness bij dit virus en ook andere tips geef over wat je zelf kunt doen aan zelf-heling:   https://myshmjourneytothepurestlight.blogspot.com/2020/03/coronavirus-en-tao-healing-soulfulness.html




Gelet op wat er momenteel in Italië en andere landen gebeurt, kunnen we maar beter voorbereid zijn. En als het in Nederland allemaal meevalt is dat alleen maar heel erg fijn!

Daarnaast is de informatie over Venetië, en het schone water en de dolfijnen die kwamen, een teken dat er ook mooie dingen kunnen ontstaan.

Een signaal dat we eerst door moeilijke tijden heen moeten, loslaten en veranderen, maar dat vandaaruit een nieuw begin ontstaat.
Een pad naar de Nieuwe Aarde waar ik al eerder over schreef.



Ik wens iedereen het allerbeste toe in deze uitdagende tijd. Zorg goed voor jezelf en anderen. Laten we deze tijd op een zo positief mogelijke manier gebruiken om nieuwe stappen te zetten voor onszelf, onze dierbaren, de wereld. 
En mocht je ondersteuning wensen, weet dat ik mijn best zal doen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn met de vele mogelijkheden die ik heb mogen ontvangen.

In liefde en licht,
Barbara

~ True beauty is revealed only if there is light from within ~


Gecertificeerd Soul Healer and Teacher,  Gecertificeerd Soul Communicator (Readings Akasha Kronieken) en Guan Yin Lineageholder


No comments:

Post a Comment